ترامپ بار دیگر مدعی احتمال بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

نامزد جمهوری‌خواهان پس از یک هفته پر دردسر، دوباره به سراغ موضوع تقلب در انتخابات رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته (شنبه) در تلاش برای جبران رسوایی‌های اخلاقی اخیر خود و همچنین، بهبود جایگاه خود در نظرسنجی‌هایی که حاکی از دشوار بودن مسیر او برای ورود به کاخ سفید هستند، بار دیگر مدعی احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده شد و سلامت نظام انتخاباتی آمریکا را زیر سوال برد.

وی در سخنرانی انتخاباتی خود در نیوهمپشایر گفت از نظر او نظام انتخاباتی در آمریکا یک نظام معیوب است که در آن، رسانه‌های فاسد با توطئه‌پردازی، نشر اکاذیب و اشاعه اتهامات کاملاً بی‌اساس می‌کوشند نامزد مورد حمایت خود را به ریاست جمهوری برسانند. با این حال، ترامپ همچون گذشته هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد. 

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین در این سخنرانی انتخاباتی، اتهاماتی که چند زن در طول هفته گذشته علیه وی مطرح کردند را به چالش کشید و این اتهامات را تلاشی از جانب رسانه‌های حامی هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات – برای مقابله با خود برشمرد. «جیسون میلر» سخنگوی ستاد انتخاباتی وی نیز در حاشیه این سخنرانی در گفت و گو با رسانه‌ها ضمن رد اتهامات جنسی علیه او مدعی شد امکان ندارد نامزد جمهوری‌خواهان در گذشته بدون اجازه به زنی تعرض کرده باشد.

با این وجود، افشاگری‌های اخیر علیه ترامپ فاصله نزدیک او با هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های ماه گذشته را مجدداً به حالت سابق بازگردانده است. بر اساس آخرین نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه ایپسوس، کلینتون با 44 درصد محبوبیت در میان رای‌دهندگان آمریکایی و 7 امتیاز اختلاف با ترامپ، بخت اول پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده به شمار می‌رود. 

طبق تحلیل‌های انتخاباتی جدید نیز کلینتون به راحتی می‌تواند 270 رای الکترال لازم را برای تضمین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر کسب کند. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزدی که بتواند آرای دستکم 270 نفر از مجموع 538 عضو "مجمع گزینندگان" را کسب کند، ولو با آرای مردمی کمتر به عنوان پیروز نهایی انتخابات معرفی می‌شود.

ترامپ از زمان افشاگری واشینگتن پست که در شامگاه 7 اکتبر (16 مهر) با انتشار یک ویدئوی جنجالی، وی را به فساد اخلاقی و تلاش برای تعرض به یک زن متاهل در سال 2005 متهم کرد،‌ تقریباً هر روز با اتهامات اخلاقی جدیدی مواجه شده است. در تازه‌ترین مورد از رسوایی‌های اخلاقی نامزد جمهوری‌خواهان، روز گذشته یک زن 63 ساله اهل نیویورک به نام «کتی هلر» در گفتگو با گاردین مدعی تعرض ترامپ به خود در سال 1997 میلادی شد. 

انتهای پیام 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار