بیرجند؛

آموزش بهترین راه برای ایجاد امنیت و جلوگیری از حادثه

آموزش بهترین راه برای ایجاد امنیت و جلوگیری از حادثه است که خانوادها می توانند مهمترین نقطه شروع این اصل باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ فرماندار بیرجند صبح امروز در اولین همایش ایمنی شهر بیرجند گفت: متأسفانه امروزه در برخی امور به آموزش کمتر توجه می شود در حالی که آموزش مقدم بر همه امور است و باید با شناخت کامل از موضوع مورد نظر، صورت پذیرد.

علی ناصری افزود: خسارت ناشی از حادثه پیش آمده را نمی توان به آسانی جبران کرد اما با تجربه کافی و مدیریت به موقع حوادث می توان موفق عمل کرد و نتیجه مطلوبی به دست آورد.

وی مدیریت بحران را یکی از مهمترین بخش های ایمنی بیان کرد و افزود:مدیریت اصولی حادثه می تواند ما را در هرچه کمتر شدن خسارت، اعم از مالی و جانی کمک کند و این نیازمند درایت مدیران مربوطه است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه متولیان حسینیه ها، مساجد و تکیه ها باید ایمنی کامل را در همه مراحل حفظ کنند اظهار کرد: مکان های که از ایمنی مناسبی برخوردار نباشند اجازه عزاداری در آن داده نخواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیرجند نیز در این همایش گفت: کارشناسان آتش نشانی از سه هزار حوزه مربوط به پیشگیری از حوادث، از مهر ماه سال گذشته تاکنون بازدید کردند که این خود نمایانگر جدیت در کار آتش نشانان است.

عباس میرزایی افزود:سازمان آتش نشانی با برنامه پنج ساله در نظر دارد تا با پیشگیری و ایمن سازی، گامی مؤثر در کاهش حوادث بردارد و این مهم با الطاف الهی، و تلاش روز افزون کارکنان این سازمان صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت : ایمن سازی شهری اعم از جایگاه های سوخت، خیابان ها و مکان های عمومی و مجتمع های مسکونی از مهمترین ارکان این برنامه ها می باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیرجند افزود:متأسفانه اغلب مجتمع های مسکونی پایان کار ندارند و ایمنی سازی نشده اند که این خود خطری مهم برای ساکنان مجتمع ها است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.