بیرجند؛

آغاز طرح ملی واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی

در راستای مبارزه با بیماری های دامی، کلیه گاوداری های صنعتی و روستائی قاینات علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در راستای مبارزه با بیماری های دامی و برابر با دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی کلیه گاوداری های شهرستان را به منظور ایجاد مقاومت در برابر بیماری خطرناک تب برفکی مایه کوبی می کنند.

دکتر علی گوهری افزود: طی این طرح گاو و گوساله های دامداری های صنعتی و روستائی شهرستان علیه بیماری خطرناک تب برفکی مایه کوبی می شوند که اکیپهای سیار واکسیناسیون شهرستان به روستاها مراجعه کرده و دامها را علیه این بیماری ایمن می کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر موردی از این بیماری در شهرستان گزارش نشده است گفت: انجام دقیق ، فراگیر و همزمان طرحهای ملی مایه کوبی علیه بیماری های خطرناک دامی همچون تب برفکی به منظور ایجاد سطح یکنواخت ایمنی در جمعیت دامی حساس گاوی واقع در دامداری ها است که با توجه به اهمیت اقتصادی و سریع الانتشار بودن بیماری تب برفکی درمدت زمان اجرای طرح فوق، مجوز حمل دام سنگین صادر نخواهد شد .

رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات افزود:با انجام واکسیناسیون دامها علیه بیماری تب برفکی از احتمال بروز صدمات جبران ناپذیر بیماری به گاوداری های صنعتی جلوگیری بعمل می آید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.