بیرجند؛

طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در درمیان پایان یافت

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان از پایان طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان درمیان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عملیات واکسیناسیون تب برفکی در دامهای سنگین شهرستان انجام شد تا از شیوع بیماری مهلک و خطرناک تب برفکی جلوگیری شود.طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در درمیان پایان یافت

معراجیان افزود: در این طرح تعداد 1700رأس گاو و گوساله در 68 واحد اپیدمیولوژیک که اکثرآنها سنتی می باشند به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی گفت :بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیردار است که خسارت های اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می کند و یکی از موانع اصلی درتأمین بهداشت وتولید دام وفرآورده های دامی است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: مهمترین علائم آن در لنگش، کاهش تولید شیر،افزایش ترشح بزاق وتاول در دهان و زبان و لب ها است.

معراجیان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی واکسیناسیون دامها بر علیه بیماری تب برفکی بوده است و با توجه به اینکه شهرستان درمیان، شهرستان مرزی بوده و دارای دام سنگین نسبتا زیادی در واحدهای دامی است ،از این رو ضرورت انجام به موقع واکسیناسیون دامهای سنگین علیه این بیماری بیش از پیش می باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.