راه اندازی شبکه علمی کشور/قطعه ای دیگر از پازل شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد

با امضای قرارداد مابین مخابرات استان تهران و اپراتور مدیریت شبکه علمی، بخشی دیگر از پازل شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز در افتتاحیه نمایشگاه تلکام 2016 نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از انعقاد قراردادی بین مخابرات استان تهران و اپراتور مدیریت شبکه علمی کشور خبر داد که با حضور واعظی، وزیر ارتباطات به انجام رسید. قراردادی که از سوی وزیر ارتباطات بخشی از پازل شبکه ملی اطلاعات تلقی می شود.

عقد قرارداد شبکه علمی کشور که امروز با حضور وزیر ارتباطات انجام شد، شبکه ای است که امور علمی کشور را در بستر شبکه ملی اطلاعات میسر می کند. به گفته جهانگرد، در این شبکه بیش از 27 مورد خدمات ارائه می شود که از جمله آن می توان به آموزش از راه دور،کتابخانه های دیجیتالی، مراکز داده و اشتراک منابع دانشگاهی اشاره کرد.

راه اندازی شبکه علمی کشور/قطعه ای دیگر از پازل شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد

معاون وزیر نیز تاکید کرد: " این شبکه یک بستر پرسرعت است که حداقل سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانیه برای دانشگاه های سراسر کشور فراهم کرده و در صورت تقاضای دانشگاه این سرعت به سادگی قابل افزایش است. این دسترسی در قالب کلودهای علمی صورت می گیرد که استفاده از ظرفیت های علمی پیشرفته را میسر می سازد."

این شبکه که ابتدا در تهران و سپس در شهرستان ها راه اندازی خواهد شد، حداقل تا 50 درصد برای دانشگاه ها کاهش هزینه را در پی خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار