رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات:

ارتباطات نوین و شبکه‌های ارتباطی به یک مگاترند تبدیل شده است

محمد رضا فرنقی زاد در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه ایران تلکام بر لزوم مدیریت مگاترند شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی و سرعت بخشی بر تحقق آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا فرنقی زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه ایران تلکام با اشاره به اینکه مگاترندها، ابر رویه‌هایی هستند که چند خصوصیت دارند بیان کرد:خصوصیت اول این است که جهان‌شمول هستند، یعنی در قالب فرهنگ و کشور قرار نمی‌گیرند و همه بخش‌های دنیا را فرا می‌گیرند.

وی افزود: امروزه با این آمار که از 7 میلیارد انسان روی زمین 3 میلیارد نفر به‌صورت دائم به اینترنت متصل هستند این امر ثابت می‌شود.

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات  در ارتباط با خصوصیت‌های مگاترند ادامه داد: سومین خصوصیت این است که مگاترندها به علت همگرایی که ایجاد می‌کنند، اثر سینرژی یا هم افزایی دارند به عبارتی انرژی صرف شده در این حوزه می‌تواند تجمیع شده و اثرات مثبتی داشته باشد.

وی تشریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی به طور میانگین هرکدام از ما 4-3 ساعت یعنی حداقل 30 درصد زمان فعال خود را صرف می‌کنیم، که اگر در تعداد کاربران ضرب شود میزان انرژی مصرف شده مشخص می‌شود.

افزایش 18 درصدی شرکت های خارجی نسبت به سال گذشته

فرنقی زاد تأکید کرد: اگر بتوانیم این انرژی‌ها را در یک مسیر قرار دهیم آن وقت استفاده صحیح و درست رخ خواهد داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در ارتباط با برگزاری نمایشگاه تلکام بیان کرد: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی نظیر تلکام 2016 می‌تواند در تحقق این همگرایی و  هم افزایی این حوزه تأثیر داشته باشد و حضور شرکت‌های خارجی، شرکت‌های دانش بنیان و اپراتورها در کنار یکدیگر و تبادل نظر بین ایشان این راه را هموار می‌کند.

وی در پایان خبر از حضور گسترده شرکت کنندگان این نمایشگاه داد و اعلام کرد: امسال تعداد شرکت‌های خارجی 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته به نحوی که 87 شرکت خارجی از 21 کشور و 220 شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.

فرنقی زاد ادامه داد: خصوصیت دوم مگاترند این است که نمی‌توان مانع تحقق آن شد و تلاش برای عدم تحقق آن ممکن است فقط سرعت تحقق را کمتر کند، اما مانع آن نمی‌شود و بهترین راه به جای مقابله، مدیریت این مگاترند است.

وی با اشاره به نحوه مدیریت این موضوع خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم جریان یک سیلاب را مدیریت کنیم نه تنها از خسارات احتمالی آن کم کرده‌ایم بلکه با برنامه‌ریزی بیشتر می‌توانیم از انرژی آن نیز استفاده مثبت کنیم.

فرنقی زاد افزود: در حوزه فضای مجازی نیز اگر به جای تلاش برای مهار این مگاترند، انرژی خود را صرف مدیریت آن کنیم قطعاً موفق خواهیم بود و جا دارد از آقای دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کنم که در طی این سه سال تمام دغدغه ایشان تلاش برای مدیریت فضای مجازی بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار