وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران تصریح کرد؛

تلاش می‌کنیم با نسل پنجم اینترنت بیگانه نباشیم / قول حمایت از شبکه اجتماعی پیشرو بومی را می‌دهم

اپراتورهای مجازی و شبکه ملی اطلاعات برخی از سوالات خبرنگاران از محمود واعظی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام 2016 بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات پس از  افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام 2016 در تهران با حضور در جمع خبرنگاران به پاسخگویی به سوالات آنان پرداخت.

واعظی در پاسخ به سوالی در مورد خدمات شرکت پست گفت: اکنون در شرکت ملی پست ثبات به وجود آمده است  و دبگر دغدغه واگذاری پست وجود ندارد ، البته تا وقتی که شرکت ملی پست رقیب نداشته باشد خدمات رسانی خوب ندارد.

وی در توضیح وضعیت اپراتور های مجازی گفت: تاکنون پروانه 2 اپراتور مجازی صادر شده و این موجب ایجاد فضای رقابتی خواهد شد.

وزیر ارتباطات در مورد شبکه ملی اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات خوشبختانه با همکاری همه بخش های دولتی و خصوصی و مرکز ملی فضای مجازی در اواخر 92 تصویب شده بود و فاز اول به بهره برداری رسید .
در فاز اول شرکت های خصوصی بسیار پررنگ حضور دارند و این شبکه در اختیار همه است و همه مردم ایران در شبکه ملی اطلاعات حضور دارند ، این شبکه گام به گام در حال تکمیل است .
این موجود متولد شده و پیکرش باید در همه بخش ها رشد کند . گفتنی است سند شبکه علمی نیز  کشور امضا شده است .

موضوع بعدی دولت الکترونیک است که وزیر ارتباطات به توضیح ان میپردازد: تلاش بر این است که بخش خصوصی را بیشتر ترغیب کنیم تا دولت الکترونیک به خوبی فعال شود ، بخش سلامت و همچنین بخش بیمه نیز  اکنون در حال انجام است ،  در حوزه مدارس هوشمند استان البرز به عنوان پایلوت  انتخاب شد که در این زمینه استانداری و آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات باید با هم همکاری کنند.

واعظی پس از آن به تشریح وضعیت  نسل پنجم اینترنت و واگذاری "ایرانیان نت" پرداخت و گفت: در ارتباط با واگذاری " ایرانیان نت" یا به زبان دیگر بردن فیبرنوری به همه مراکز تجاری ، صنعتی  و حتی منازل مردم  از یک سو نیازمند سرمایه گذاری بسیار منظم و از سوی دیگر استفاده  از سرمایه گذاری  و مشارکت خارجی هستیم.

در مورد نسل پنجم ارتباطات نیز  بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا سرمایه گذاری عظیمی انجام داده اند که این سرمایه گذاری ها همزمان بر نسل پنجم و همینطور  اینترنت اشیاء (IOT) است.
در حال حاضر اینترنت اشیاء ، سرعت اینترنت، و داده های حجیم (BIG DATA) تحولات بزرگی است که همه کشورهای بزرگ در جهان در حال آمادگی برای آن ها هستند.
مانیز به هر سه این فعالیت ها هم در دانشگاه ها  و هم مرکز مخابرات ایرانتوجه ویژه کردیم ، البته در موضوع نسل پنجم قرار نیست موبایل نسل پنجم  وارد کنیم بلکه میخواهیم با این فناوری وقتی وارد کشور میشود بیگانه نباشیم.

آخرین سوال از  واعظی در موضوع شبکه های اجتماعی داخلی بود که وی اینگونه پاسخ داد : ما شرکت های خصوصی و دانش بنیان را  در این خصوص تشویق میکنیم ، برای مثال تاکنون به هیچ یک از شبکه های اجتماعی خارجی اجازه ورود به دولت الکترونیک را نداده ایم. اما به  شبکه های اجتماعی بومی قول میدهیم اگر به حدی رشد کنند که ما اطمینان پیدا کنیم که کارشان ادامه پیدا میکند هم از نظر مالی و هم از نظر فنی و هم  اجازه هایی برای تبلیغات میدهیم  و از همه مهمتراجازه ورود به دولت الکترونیک را به آن ها خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
هنوز نسل اولتون سرعتش صفره اونوقت به فکر بالاترید من همین پیامو به زور فرستادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
عزیزم سیم کارتتو عوض کن و از سیم کارتهای جدیدی چون رایتل و ایرانسل برای اینترنت استفاده کن مشکلت حل میشه اینطوری
آخرین اخبار