اهواز؛

اورژانس هوایی ناجی 61بیمار

در دو سال گذشته جان 61 بیمار بدحال توسط آمبولانس هوایی خوزستان نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبا اشاره به اهمیت دقایق و ثانیه‌ها در نجات جان بیماران بدحالی که به دلیل شدت بیماری و یا جراحات وارده باید در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شوند، اظهار کرد: به منظور تحقق اهداف نظام سلامت، پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مردادماه سال 93 به عنوان یکی از 14 پایگاه هوایی در آن زمان در کل کشور افتتاح و راه‌اندازی شد.

عباس نبوره افزود: بدین منظور با انعقاد قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بالگرد متعلق به ارتش با مبلغ ماهیانه 120 میلیون ریال به عنوان اجاره ثابت و نیز 70 میلیون ریال به ازا هر ساعت پرواز در اختیار اورژانس خوزستان قرار گرفت.

نبوره گفت: بدین ترتیب انتقال و اعزام سریع مصدومان در مناطق کوهستانی و برف‌گیر خوزستان و برخی مناطق صعب‌العبور که از طریق مسیرهای زمینی دسترسی به آن اماکن غیرممکن است و همچنین دسترسی به مجروحان سوانح و حوادث ترافیکی در جاده‌ها که به دلیل وقوع ترافیک سنگین امکان دسترسی آسان و سریع به آنها وجود ندارد، از طریق آمبولانس هوایی صورت می‌پذیرد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی تاکنون توانسته‌ایم جان مادران باردار زیادی را در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و نیز مجروحان تصادفات رانندگی در تصادفات شدید را نجات دهیم.

وی ادامه داد: از مردادماه 93 تاکنون و در مدت دو سال، بالگرد اورژانس هوایی خوزستان 52 اعزام همراه با انتقال بیمار داشته است که در این زمینه موفق شده‌ایم با تلاش تکنسین‌های سخت‌کوش و به کمک بالگرد اورژانس، جان 61 بیمار نیازمند به اعزام سریع را با انتقال فوری به مراکز درمانی شهرهای مجاور به ویژه بیمارستان گلستان اهواز نجات دهیم.

نبوره  تصریح نمود: بدین ترتیب می‌توان گفت اگر آمبولانس هوایی وجود نداشت، اکنون 61 نفر در خوزستان به دلیل عدم دسترسی سریع به مراکز درمانی چشم از دنیا فرو بسته بودند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.