اهواز؛

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در دزفول

در منطقه شکارممنوع قلعه شاداب، سه صیاد متخلف صید ماهی با ادوات و وسایل صید دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: با هدف حفظ و نگهداری محیط زیست در شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در بستر آبی و طبیعی دزفول برخورد شد.

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: در پی گشت و کنترل دریاچه سد دز توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست دزفول در منطقه شکارممنوع قلعه شاداب، سه صیاد متخلف صید ماهی با ادوات و وسایل صید دستگیر شدند.

وی افزود:  بیش از این نیز، یک دستگاه خودروی نیسان حامل یک محموله ماهیان صید شده در مسیر انتقال از دریاچه سد دز به شهر دزفول کشف و ضبط گردیده بود.

رئیس اداره محیط زیست دزفول عنوان کرد: هم چنین در پی وقوع بارندگی‌های شدید و جریان سیل در شمال استان خوزستان و اطلاع رسانی یکی از ساکنین روستای زاویه‌ها، یک قطعه آگامای دم تیغی همراه با جریان آب از مناطق کوهستانی به پایین دست منتقل و به اداره حفاظت محیط زیست دزفول تحویل و پس از آن در طبیعت کوهستانی دزفول رها گردید.

قلی نژاد اظهار داشت: هم چنین دو حلقه گرزه مار توسط عشایر منطقه شهیون دزفول زنده گیری و تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گردید و سپس در زیست گاه طبیعی خود رهاسازی گردیدند.

وی عنوان کرد: گرزه مار از خانواده افعی بوده و جزء مارهای سمی به حساب می‌آید که پراکنش این مارها در مناطق کوهستانی و سنگلاخی و علفزار ها می‌باشد و این گونه مارها از موش‌ها، گنجشک‌ها و تخم پرندگان تغذیه می‌کنند و در نتیجه به طور طبیعی دشمن و شکارچی انسان به شمار نمی‌آیند.

فرهاد قلی نژاد تصریح نمود: بیش از این نیز و در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست دزفول در  منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب، یک محموله ماهی صید شده رودخانه ه­ای در فصل ممنوعه صید، از متخلفین کشف و ضبط گردید.

قلی نژاد گفت: هم چنین در پی گشت و کنترل دریاچه سد دز توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه شکارممنوع قلعه شاداب دزفول، یک نفر صیاد متخلف دستگیر و تعداد زیادی تور ماهی گیری از سطح دریاچه دز جمع آوری و تحویل مراجع قضایی گردید.

رئیس اداره محیط زیست دزفول اظهار کرد: صید ماهی در فصل زاد آوری و تکثیر آبزیان در جهت حفاظت از نسل ماهی ممنوع و غیرقانونی است و در صورت مشاهده هرگونه صید، عرضه و فروش ماهیان، متخلفین وفق قوانین و مقررات محیط زیست تحت تعقیب حقوقی قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ممنوعت صید ماهی از نیمه اسفندماه تا نیمه اردیبهشت ماه بوده که در آن ماهیان به تکثیر و زادآوری پرداخته و بنابراین هرگونه صید، عرضه و فروش ماهیان در این مدت زمانی ممنوع است.

انتهای پیام/ و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.