اهواز؛

تشکیل ستاد حمایت از سمن ها در 4 شهر خوزستان

شریعتی از تشکیل ستاد حمایت از سمن ها در چهار شهر خوزستان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، استاندار خوزستان گفت: ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد در چهار شهرستان اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر تشکیل می شود.

دکتر غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تشکیل ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد در چهار شهر بزرگ استان برای کمک به رشد کمی و کیفی تشکل ها است و در همین راستا جلسه ای با فرمانداران و شهرداران برای درک بهتر ارتباط با این نهادها برگزار می شود.

وی افزود: خانه سمن ها در اهواز با همکاری شهرداری اهواز تاسیس می شود و با هماهنگی شهرداری اهواز مکان استقرار آن را تعیین خواهیم کرد.

شریعتی همچنین در پاسخ به درخواست برخی تشکل ها برای حمایت از اشتغالزایی اعضای انجمن ها به ویژه بیماران خاص اظهار کرد: بر اساس توافقی که با صندوق کارآفرینی امید انجام شده قرار است تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با سود چهار درصد به متقاضیان راه اندازی کسب و کار پرداخت شود که پارسال 500 میلیارد ریال پرداخت شد.

وی از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات خبر داد و اضافه کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام نیز تفاهم نامه ای امضا شده که به اندازه آورده متقاضیان به آنها تسهیلات اعطا کند که سقف 50 میلیارد ریال است.

استاندار خوزستان گفت: سمن های متقاضی تسهیلات اشتغال می توانند از این سه فرصت استفاده کنند.

شریعتی بیان کرد: با توافق با وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی قرار است یک هزار دستگاه تاکسی پلاک اروند به ناوگان تاکسیرانی اهواز تعلق گیرد.

وی افزود: احمد میدری معاون وزیر تعاون قرار است این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

شریعتی با بیان اینکه معتقد به استقلال تشکل های مردم نهاد هستم گفت: برای هم اندیشی و برقراری ارتباط نزدیک تر و پایدارتر با تشکل های مردم نهاد، از این پس هر دو یا سه ماه یک بار جلسه مشترکی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت تشکل های مردم نهاد اظهار کرد: به خبیر معاون سیاسی اجتماعی گفته ام که بسته به توان NGO ها به آنها طرح های پژوهشی واگذار شود و به سیاحی معاون عمرانی نیز گفته ام در حکم شهرداران به آنها تاکید شود که ارتباط مستمر و موثر با تشکل ها داشته باشند که از سمن ها می خواهم عملی شدن این موارد را پیگیری کنند.

شریعتی توسعه تک محوری و همراه با خودکامگی را عامل بسیاری از معضلات در جامعه دانست و افزود: یکی از پیامدهای آن بوجود آمدن یک دولت فربه ، تنبل و پرهزینه است که نمی تواند متناسب با بدنه خود فعالیت کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در روابط خود با تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی تجدیدنظر کند تاکید کرد: سمن ها رقیب و ضددولت نیستند بلکه مکمل آن به شمار می آیند و دولت می تواند با استفاده از این نهادها اقدام هایی که توان انجامش را ندارد اجرایی کند.

شریعتی تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد در کشور و خوزستان اکنون مرحله جنینی خود را می گذرانند و باید روند طبیعی خود را طی کنند تا به تدریج آمادگی پذیرش مسئولیت ها را پیدا کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.