اهواز؛

برگزاری نخستین جشنواره شهر و محیط زیست

از پوستر نخستین جشنواره استانی شهر و محیط زیست با حضور استاندار خوزستان و نمايندگان سازمان‌هاي مردم‌نهاد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: اولین جشنواره استانی برترین‌های شهر و محیط زیست با عنوان «شهر سبز من» با هدف حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست، جلب مشارکت شهروندان در حفظ پاکیزگی و محیط زیست، تجلیل از شهروندان نمونه و فعالان در عرصه حفظ و نگهداری فضای سبز، پاکیزگی و بهداشت عمومی، ترویج حقوق و تکالیف شهروندی در ارتباط با شهر و محیط زیست برگزار می‌شود.

مهدی مکارمی افزود: سازمان‌های دولتی و غیردولتی و اشخاص حقیقی می‌توانند مستندات فعالیت‌های موثر خود در بهبود وضعیت محیط زیست شهری و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه محیط زیست را ارسال و در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ شهروندی در ارتباط با حفظ محیط زیست گفت: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت خوب و موثری در حفظ محیط زیست بوده‌ایم و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و حتی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در این زمینه گسترش پیدا کرده است.

مکارمی تصریح کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز برای تجلیل از دوستداران و فعالان محیط زیست و همچنین تشویق همه شهروندان به انجام فعالیت‌های محیط زیستی در شهرها، این جشنواره را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: این جشنواره در 5 بخش سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی، روزنامه‌نگاران و نویسندگان، دانشجویان و پژوهشگران و شهروندان مستقل دوستدار محیط زیست برگزار خواهد شد و در هر بخش، سه فرد یا گروه به عنوان برگزیده توسط هیات داوران انتخاب و معرفی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز ادامه داد: فراخوان شرکت در نخستین جشنواره شهر و محیط زیست در اهواز منتشر شده است و متقاضیان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند به آدرس اینترنتی amcso.ahvaz.ir مراجعه کنند.

مکارمی عنوان کرد: سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد، روزنامه‌نگاران و نویسندگان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران و همچنین شهروندان فعال و مستقل دوستدار محیط زیست، می‌توانند برای شرکت در اولین جشنواره استانی شهر و محیط زیست، آثار خود را تا 31 مردادماه ارسال کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.