صلح و سازش پایانی بر درگیری و اختلاف ۱۲ ساله بین دو خانوار در اهواز

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با دهه کرامت و در قالب پویش به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت می بخشم، دو خانوار با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، صلح یاران و ستاد صبر، پس از ۱۲ سال با هم صلح و سازش کردند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: ۱۲ سال پیش فی مابین دو خانوار بر سر اختلافات خانوادگی با هم درگیر می شوند و در این نزاع یک نفر به قتل می رسد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات و تشکیل پرونده های متعددی علیه همدیگر می شود.

او می‌گوید: با توجه به پشیمانی قاتل از بزه خود و در خواست مکرر خانواده او برای حل و فصل موضوع به واسطه شورای حل اختلاف، این پرونده جهت ایجاد صلح و سازش بین این دو خانوار و کاهش اختلافات به وجود آمده، پرونده به یکی از شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع گردید.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: همزمان با دهه کرامت و تلاش و همت اعضای این شعبه با همکاری صلح یاران و ستاد صبر و برگزاری جلسات متعددی، اولیای دم در رأفت کریمانه و همچنین در پویش به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) می بخشم، قاتل فرزند خود را بخشیدند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: محکوم به قصاص، پس از جلب رضایت خانواده مقتول و طی مراحل قانونی، از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اولیای دم و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و صلح یاران که پس از ۱۲ سال این پرونده را منتهی به صلح و سازش کردند، بر ضرورت گسترش و ترویج فرهنگ اصلاح ذات البین در جامعه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.