ارومیه؛

آینده پژوهی، مهمترین غفلت مسئولان در کارهای فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: آینده پژوهی مهمترین غفلت مسئولان در فعالیت های فرهنگی است و ناگزیر باید به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بسیاری از موارد در سال های طولانی گذشته فقط برای زمان حال برنامه ریزی شده و برای حل مشکلات جامعه و پیشگیری از آنها، نگاه به آینده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در راستای حل مشکلات فرهنگی، نگاه ویژه ای به نهاد خانواده دارد، اضافه کرد: طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد سه معضل اصلی و اساسی در جامعه امروز به شمار می رود که باید برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: برای حل معضلات با محوریت خانواده برنامه ریزی های خوبی انجام شده که در قالب آموزش، مشاوره و ارائه احکام و قوانین به اعضای خانواده صورت می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر لازم الاجرا بودن مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی استان ها در استان تاکید کرد و ادامه داد: رئیس و قائم مقام این شورا در هر استان نماینده ولی فقیه و استاندار هستند که نشان دهنده جایگاه شورای فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام شاهمرادی گفت: یکی از مهمترین عوامل اجرایی شدن مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی، پیگیری خبرنگاران از مسئولان مرتبط است که در این خصوص نواقصی در استان های مختلف وجود دارد.

وی افزود: وضع اخلاقی جامعه امروز ایران، نامناسب است و باید نهادهای مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی برای بهبود این وضعیت تلاش کنند که در این صورت می توان آینده بهتری را در این بخش متصور بود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست خبری با اشاره به فعالیت مناسب شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در این شورا در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در بخش های مختلف برنامه ریزی می کنیم و مصوبات قابل توجهی نیز در این خصوص داریم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با سران سه قوه، پنج موضوع را به عنوان مشکلات اساسی جامعه مطرح فرمودند که ما نیز سعی داریم به این موضوع ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی توجه ویژه داشته باشیم تا زمینه مقابله با آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: طلاق، اعتیاد، فساد و فحشا، بی بند و باری و حاشیه نشینی ز جمله این پنج موضوع است.

حجت الاسلام شاهمرادی امروز چهارشنبه میهمان مسئولان آذربایجان غربی بود و با حضور وی، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.