ارومیه؛

برگزاری ١٤ جشنواره با محوریت قرآن طی سه ماه آینده در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) طی سه ماه آینده در این استان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در جلسه کارگروه تبلیغی شورای گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی افزود: از هشتم تا سیزدهم آبان ماه به عنوان هفته فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) نامگذاری شده است که تا آن روز، ١٤ جشنواره استانی در موضوع های مختلف و با حضور هنرمندان استانی به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: این جشنواره ها در سال گذشته در هشت استان برگزار شد و امسال نیز در هشت استان دیگر از جمله آذربایجان غربی برگزار می شود تا زمینه توجه بیشتر به معارف قرآنی در جامعه فراهم شود.

وی اظهار کرد: جشنواره های شعر و داستان، مقاله ها و پایان نامه های قرآنی، هنرهای تجسمی شامل پوستر، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، خط، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، تابلوفرش، تیتر برتر، گروه های فضای مجازی فعال و همچنین جشنواره فیلم های قرآنی از جمله این جشنواره هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب این جشنواره ها صاحبان آثار برتر در هر بخش انتخاب و در روز اختتامیه که همزمان با هفته فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در ارومیه برگزار می شود، تجلیل می شوند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: جشنواره ، قرآن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.