انتخاب رئیس جدید تیم کارشناسان بانک جهانی

رئیس جدید تیم کارشناسان اقتصادی بانک جهانی از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ؛ "پال رومر،" استاد دانشگاه اقتصاد نیویورک، به عنوان رئیس جدید تیم کارشناسان بانک جهانی انتخاب شد. وی جایگزین "کاشیک باشو" رئیس هندی این نهاد بین المللی می‌شود و کار خود را رسما از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

"فلورنس کاندلیس،" یکی از کارشناسان بانک جهانی، در حساب توییتر خود مطلبی با این مضمون درج کرد: بله شایعات حقیقت داشتند...خیلی خوشحال خواهیم بود تا از رئیس جدید استقبال کنیم.

رومر زمانی مسئولیت رهبری و هدایت تیم کارشناسان بانک جهانی را بر عهده می‌گیرد که کشورهای صنعتی و فقیر جهان درگیر مبارزه با نرخ منفی رشد اقتصادی هستند، بهای کالا در بازارهای جهانی تضعیف شده، بدهی‌ها افزایش یافته، اغلب کشورها با کسری بودجه دست به گریبان هستند و تقاضای جهانی برای خرید اقلام و کالاها کاهش یافته است. بانک جهانی اعلام کرده است، تضعیف رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور اقتصادی موجب شده است برنامه رسیدن به شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا برای آنها، 30 تا 70 سال به تعویق افتد.

پال رومر که مدرک دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه شیکاگو اخذ کرده است، می‌تواند تحولی در سیاست‌های مالی و اقتصادی بانک جهانی بوجود آورد. او به عنوان یکی از طرفداران نظریه "رشد درون‌زا" که برپایه سرمایه‌گذاری بر سرمایه‌های انسانی،ایده‌ها و فناوری برای رسیدن به رشد اقتصادی استوار است، محسوب می‌شود.

"جیم یانگ کیم،" رئیس بانک جهانی، نیز از تبدیل موسسات به "بانک‌های دانش و اطلاعات" حمایت می‌کند تا به این ترتیب کشورهای فقیر بتوانند به رشد اقتصاد خود بپردازند.
هم سو بودن تفکر توسعه اقتصادی رئیس بانک جهانی و رومر می‌تواند به اجرای سیاست‌های هدفمند برای توسعه منابع انسانی و بهره بردن از آن در جهت تقویت اقتصاد کشورهای فقیر منتهی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار