برگزاری نخستین جلسه سالانه بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا

وزیر اقتصاد چین تفاوت بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا با دیگر بانک‌ها را درک کشورهای در حال توسعه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا (اِی‌آی‌آی‌بی) روز یکشنبه در نخستین جلسه سالانه اعلام کردند این بانک با «بانک جهانی» متفاوت است زیرا درک بیشتری از نیازهای جهان در حال توسعه دارد.

«شی جین‌پینگ،» رئیس‌جمهور چین دو سال پیش پایه‌گذاری این بانک را پیشنهاد داد. این بانک در ماه ژانویه با 57 عضو و 100 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در منطقه بنا شد.

اِی‌آی‌آی‌بی قصد دارد 1.2 میلیارد دلار را در سال جاری سرمایه‌گذاری کند و اعلام کرده است از استانداردهای جهانی حاکمیت استفاده می‌کند. اما برخی اعضا بر این باورند که راه زیادی برای رسیدن به این هدف باید پیموده شود.

وزیر اقتصاد چین در این جلسه اعلام کرد: « اِی‌آی‌آی‌بی باید تفاوت خود با دیگر بانک‌های جهان را مشخص کند. یکی از مزیت‌های این بانک آگاهی از چگونکی توسعه یافتن کشورهای در حال توسعه است.»

بانک مذکور روز جمعه چهار توافق به ارزش 509 میلیون دلار را تأیید کرد. سه پروژه با همکاری بانک جهانی، بانک توسعه آسیا، دپارتمان توسعه بین المللی انگلیس و بانک ساخت و توسعه اروپا انجام می‌شود.

رئیس اِی‌آی‌آی‌بی اعلام کرد توجه به زیرساخت‌ها، تفاوت ویژه این بانک با دیگر سازمان‌های مشابه است. بانک مذکور قصد دارد تعداد اعضایش را افزایش دهد و اواخر سپتامبر درخواست‌های عضویت را می‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار