هشدار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در خصوص رشد آهسته اقتصاد جهان

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، اعمال سیاست‌های جامع مالی و ساختاری را تنها راه مقابله با روند آهسته رشد اقتصاد جهان قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وال‌استریت 247؛ سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در پی انعکاس گزارش‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، نسبت به روند آهسته رشد اقتصاد جهان هشدار داد.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در بخشی از گزارش خود از چشم‌انداز آتی رشد اقتصاد جهان آورده است: "اقتصاد جهان در تله رشد آهسته افتاده است و برای نجات آن سیاست‌های جامع مالی، پولی و ساختاری مورد نیاز است. تنها با اعمال این سیاست‌ها می‌توان اقتصاد جهانی را در مسیر رو به رشد قرار داد. رشد بهره‌وری آهسته و افزایش نابرابری‌های مالی طی سال‌های آینده کشورها را با چالش بیشتری مواجه خواهد ساخت. بنابراین سیاستی جامع و فوری نیاز است تا کشورها از ورود به مسیر خطرناک فروپاشی اقتصادی در امان بمانند و آن‌ها را به سوی سطح استاندارد مالی و پولی سوق دهند."

آنجل گوریا – دبیر کل سازمان توسعه و همکاری اقتصادی -- درباره خطرات ناشی از کاهش روند رشد اقتصاد جهان می‌گوید: رشد اقتصادی در کشورهای پیشرفته روندی یکنواخت را در پیش گرفته است. این روند در اقتصادهای نوظهور جهان موجب تشدید بحران اقتصادی شده است."

در انتهای گزارش سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی به روند آهسته رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ اشاره شده که در رأس آن‌ها کشور ژاپن قرار دارد. رشد اقتصادی ژاپن در سال 2016 به 0.7 درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند در سال 2017 شاهد رشد اقتصادی 0.4 درصدی ژاپن باشیم. آمریکا و کشورهای حوزه یورو نیز در سال 2016 با رشد اندک اقتصادی همراه بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار