شلوغ ترین شهرهای کشور در ایام تعطیلات کجاست؟

همزبان با آغازفصل تابستان موج دوم سفرها آغاز می شود و اکثرمردم در این ایام به شهرهای متفاوتی را برای یک سفر چند روزه مدنظر خود می گیرد.

شلوغ ترین شهرهای کشور در ایام تعطیلات کجاست؟
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، همدان، گیلان، مازندران، گلستان، قشم، کیش و تهران شهر ها و استانهایی هستند که در تابستان بیشترین آمار بازدید را به دلایل جغرافیایی و تاریخی دارند و چه بسا گاهی مردم برای سفر به این مناطق هزینه های بالایی را می‌پردازند.

رونق هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، خانه‌‎های اجاره‌ای، ویلاها ، خرید و فروش محصولات سنتی و دستی، خوراک محلی و... در این ایام بیشتر است و مردم این استانها و شهرها با رویی گشاده از مسافران استقبال می‌کنند.

سال‌های گذشته سفر به این استانها بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود و میلیونها  نفر مسافر در خود جای دادند ولی همین افزایش جمعیت  با اینکه باعث رونق استانها شد اما گاهی به علت نبود مکانی برای اسکان مردم خود مشکلات منحصر به فرد خود را دارد.

اگر نگاهی به نقشه جغرافیا بیندازیم، شاید شهر ها و مکانهایی وجو داشته باشد که از نظر طبیعی و تاریخی قادر به پذیرش مسافران باشند ولی به علت یک سری موقعیات ها کمتر به آن توجه می شود. به طور مثال چهار محال و بختیاری استانی است که اگر کمی دقت به نامش کنیم در خود هر چهار فصل را پذیرا است و شما در هر فصل شاهد زیبایی بسیاری هستیم.

جغرافیای این استان و مختصات رودخانه‌های آن سبب شده تا فرصتی جدید در آن رقم بخورد و آن گردشگری ماجراجویانه در رودخانه‌های خروشان چهار محال است. بستر این رودخانه‌ها همگی هم از سنگ و قلوه‌ سنگ و حاشیه آنها را نیز پایه‌ كوه‌های زاگرسی رقم زده و عرض باریك آنها دلیلی  تا جریان رودخانه حتی در فصل كم آبی بسیار تند و خروشان باشد و خنکی قابل توجهی در اطراف آن به وجود آورد.

خشک بودن بعضی از مناطق ایران عاملی است که مردم به شهر های دارای بارندگی و هوای خنک توجه به سزایی می‌کنند. این در حالی که مردم ما می توانند از مکانهایی مثل کویر که در شب خنکی منحصر به فردی دارد ولی در روز گرمای بسیاری دارد هم دیدن نمایند.

تبلیغات ویژه در جذب مردم به شهر ها خود موضوع بسیار مهمی که اگر به آن توجه شود دیگر مردم برای سفر به یک سری شهر های محدود سفر نمی‌کنند و باعث کمتر شدن ترافیک و شلوغی بعضی استان ها می‌شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار