فورچون: کمپین انتخاباتی ترامپ در شرایطی بحرانی به سر می‌برد

یک مجله معتبر اقتصادی آمریکایی نوشت ستاد انتخاباتی نامزد حزب جمهوری‌خواه در شرایط نابسامانی قرار دارد.

فورچون: کمپین انتخاباتی ترامپ در شرایطی بحرانی به سر می‌بردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «فورچون» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، قصد دارد امروز (چهارشنبه)، در یک سخنرانی «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات این انتخابات، را هدف حملات خود قرار دهد. محور سخنرانی امروز ترامپ پیرامون سیاست‌های شکست‌خورده و قضاوت‌های نادرست وزیر امور خارجه سابق آمریکا خواهد بود.  

در ادامه گزارش آمده است: حتی اگر همه تیرهای ترامپ به هدف –هیلاری کلینتون- اصابت کند، نباید فراموش کرد که مخاطبان وی به خوبی می‌دانند کمپین انتخاباتی این نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در هفته‌های اخیر در شرایط نابسامانی به سر می‌برد. ترامپ باید تلاش کند این مخاطبان را متقاعد کند ستاد انتخاباتیش راهی برای نجات خواهد یافت. 

برخی از مشکلاتی که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با آن‌ها دست به گریبان است:

فقدان نظم و هماهنگی:
یکی از ویژگی‌های ترامپ که باعث شده بود طرفدارانش مجذوب وی شوند اظهارات بی‌پروا و بدون سانسور این نامزد جنجالی است. به نظر می‌رسد با اتمام رقابت‌های مقدماتی و نزدیک شدن به دور نهایی انتخابات، این مشخصه اکنون به یک نقطه ضعف برای ترامپ تبدیل شده است. در مقطع کنونی، تمام توجه ترامپ باید بر مبارزه با کلینتون متمرکز شود. این در حالی است که انرژی و زمان نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان صرف پاسخگویی به اتهام جعلی بودن مواد درسی دانشگاه ترامپ و همچنین زیر سؤال بردن صلاحیت قاضی پرونده بدلیل مکزیکی بودن وی شده است. ترامپ حتی پا را از این هم فراتر نهاده و اعلام کرده است قضات مسلمان نیز صلاحیت رسیدگی به این پرونده کلاهبرداری را ندارند و عدالت را درخصوص وی رعایت نخواهند کرد.

علامه بر این، پس از تیراندازی مرگبار اورلندو و در حالی که دیگر نامزدها با بازماندگان قربانیان اظهار همدردی می‌کردند، ترامپ در صفحه توئیترش پستی منتشر کرد که در آن به خودش بدلیل طرح پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا تبریک گفته بود. 

فقدان رهبری و سازماندهی:
کمپین انتخاباتی ترامپ عملاً ساختار قاعده‌مندی ندارد. «کوری لواندوفسکی،» رئیس اخراجی ستاد انتخاباتی ترامپ، تا پیش از این هیچگونه تجربه‌ای در این خصوص نداشت. به نظر می‌رسد ترامپ خودش مسئولیت کنترل و رهبری ستاد انتخاباتیش را بر عهده دارد و بیشتر اوقات بدون هیچ راهبرد مشخصی عمل می‌کند. افرادی که در ستاد انتخاباتی کلینتون فعالیت می‌کنند حدود 700 نفر هستند. این در حالی است که کمپین انتخاباتی ترامپ تنها از 70 نفر تشکیل شده است. این نشان می‌دهد ترامپ درباره زیرساخت‌های کمپین انتخاباتی خود هیچ سرمایه‌گذاری انجام نداده است. 

کسری بودجه:
شاید ترامپ به اندازه‌ای که ادعا می‌کند ثروتمند نباشد. از سوی دیگر، کمک‌های مالی که ستاد انتخاباتیش ماه مه گرد‌آوری کرد 3 میلیون دلار بود. این در حالی است که رقیب دموکراتش در همین مدت توانست 26 میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کند. کلینتون قصد دارد مبارزه تلویزیونی خود را علیه غول املاک و مستغلات آغاز کند. اگر ترامپ نتواند به میزان کافی کمک مالی جمع‌آوری کند، قادر نخواهد بود در برابر حملات وزیر امور خارجه سابق آمریکا مقاومت کند. 

ترامپ سه‌شنبه برای نخستین‌بار درخواست کمک مالی کرد؛ کاری که نامزدهای دیگر از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ماه‌ها پیش انجام داده بودند.   



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار