واکنش تند ترامپ به قرارداد بوئینگ با ایران/ حمله به کلینتون بابت پایه‌گذاری مذاکرات هسته‌ای

دونالد ترامپ ضمن محکوم کردن قرارداد تجاری میان بوئینگ و ایران، کلینتون را عامل برقراری روابط تجاری با دشمن آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ توافق شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایران ایر بهانه جدیدی به دست  جمهوری‌خواهان داد تا شدیدترین حملات را علیه رقبای دموکرات خود آغاز کنند. "دونالد ترامپ،" نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضمن انتقاد شدید از "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و "هیلاری کلینتون،" رقیب دموکرات خود در انتخابات نوامبر 2016، اظهار داشت: هیلاری کلینتون برای پر کردن جیب خود حاضر است با دشمنان خارجی آمریکا نیز وارد معامله شود.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد شرکت بوئینگ 1 تا 5 میلیون دلار به کمپین کلینتون کمک نقدی کرده است. ترامپ بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را "فاجعه‌بار" توصیف کرد و هیلاری کلینتون را به عنوان پایه‌گذار آن، مقصر معرفی کرد.

شرکت بوئینگ روز سه‌شنبه اعلام کرد قراردادی به ارزش 25 میلیارد دلار با ایران امضا کرده است تا تامین کننده دست‌کم 100 فروند هواپیما در ناوگان هوایی این کشور باشد. این بزرگترین قرارداد تجاری میان ایران و آمریکا پس از تسخیر لانه جاسوسی در سال 1979 (1358) محسوب می‌شود. بوئینگ اطمینان داد این توافق تحت نظارت کامل مقامات دولت آمریکا و قوانین این کشور به دست آمده است. 

ترامپ در ادامه لفاظی‌هایش مدعی شد: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است، اگر کلینتون کلید آغاز توافق فاجعه‌بار هسته‌ای با ایران را نمی‌زد، هرگز ایران نمی‌توانست به خرید هواپیما از بوئینگ برسد. کلینتون در سال 2009 (1388) نیز با روسیه توافقی را امضا کرد که بوئینگ توانست از آن به نفع خود سود ببرد و چندین فروند هواپیما به روس‌ها بفروشد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در گزارشی جداگانه فهرستی از کمک‌های نقدی بوئینگ به کلینتون را در سال‌های مختلف منتشر کرد و اینطور نتیجه‌گیری کرد که نامزد پیشتاز دموکرات‌ها درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منافع شخصی خود را به منافع کشور ترجیح می‌دهد. کلینتون با دریافت 500 هزار دلار چشمان خود را به روی نقض حقوق بشر در الجزایر بست، 25 میلیون دلار از عربستان دریافت کرد و بر جنایات رژیم آل سعود سرپوش گذاشت. او در دوران وزارت در امور خارجه آمریکا، خانواده و بنیاد کلینتون را غنی از کمک‌های نقدی کرد. کلینتون با دریافت پول‌های کلان و چشم بستن بر روی بسیاری از جنایت‌ها، جهان را به محلی ناامن و با خشونت و ئدرگیری بیشتر تبدیل کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار