کلینتون: ایده‌های اقتصادی ترامپ برای آمریکا فاجعه‌بار است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص تاثیر منفی پیروزی رقیب خود، بر اقتصاد این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، هیلاری کلینتون، پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای اقتصاد این کشور فاجعه بار توصیف کرد. 

وی، که در ایالت اوهایو سخنرانی می‌کردف پیش از تشریح برنامه‌های اقتصادی خود گفت: همه این را تائید می‌کنند که ایده‌های اقتصادی دونالد ترامپ برای اقتصاد آمریکا خطرناک و فاجعه بار خواهد بود. 

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه به عمده‌ترین چالش‌های اقتصادی آمریکا اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم که این روز‌ها مردم برای گذران امور سخت‌تر و بیشتر کار می‌کنند، سطح بالای هزینه‌های اساسی زندگی از جمله هزینه‌های نگهداری کودکان و گرانی دارو را شاهدیم، شهریه کالج‌ها بصورت روزافزون افزایش می‌یابد، متوسط حقوق‌ها هنوز خیلی پائین است، سطح نابرابری خیلی بالاست و فرصت‌های شغلی خوب در بسیاری از نقاط کشور بسیار کم است. این مشکلات جدی است اما ما در کنار هم بر این مشکلات غلبه خواهیم کرد. 

کلینتون در ادامه به مواضع اقتصادی دونالد ترامپ پرداخت و گفت: هم لیبرال‌ها و هم محافظه کاران بر این عقیده هستند که ایده‌های اقتصادی ترامپ فاجعه بار خواهد بود. 

 وی با بیان اینکه در صورت ریاست جمهوری ترامپ آمریکا دوباره گرفتار بحران اقتصادی خواهد شد به نتایج یافته‌های تحقیقات یکی از مشاوران اقتصادی جان مک کین اشاره کرد و گفت: در صورت پیروزی ترامپ، ۳/۵ میلیون شغل از دست خواهد رفت، درآمد‌ها راکد خواهد شد، بدهی‌ها به حد انفجار خواهد رسید و ارزش بورس نیویورک به شدت سقوط خواهد یافت. 

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه به ایده ترامپ در زمینه حداقل حقوق پرداخت و گفت: ترامپ در یکی از مناظرات ماه نوامبر خود گفت که سطح حقوق در آمریکا خیلی بالاست در حالی که او باید جواب مادر و پدرهایی را بدهد که هر کدام در دو جا کار می‌کنند تا هزینه‌های بچه‌های خود را تامین کنند. وی ادامه داد: ترامپ گفته است که داشتن حداقل حقوق چیز بدی برای این کشور نیست، این اظهار نظر ترامپ در حالی مطرح می‌شود که میلیون‌ها نفر در آمریکا بصورت تمام وقت کار می‌کنند اما هنور در فقر روزگار می‌گذرانند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار