عمیق تر شدن شکاف بین جمهوری خواهان

جمهوری خواهان برجسته و کهنه کار آمریکا اعلام کردند از کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اِی بی سی نیوز، کارشناسان معتقدند تصمیم چند تن از جمهوری خواهان برجسته برای مخالفت با حزب خود بر سر انتخاب احتمالی دونالد ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان را می توان تلاشی برای بازسازی حزب دانست.

«جرج ویل» محافظه کار کهنه کار و روزنامه نویس سیاسی گفت که اخیرا ثبت رای خود را از جمهوری خواه به بی طرف تغییر داده است.

«هنری پالسون» وزیر سابق خزانه داری آمریکا که جمهوری خواه است و در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر خدمت می کرد، در نامه ای سرگشاده به واشینگتن پست نوشت که چرا ترامپ برای ریاست جمهوری کشور، انتخاب بدی است و اعلام کرد پاییز سال جاری به هیلاری کلینتون رای خواهد داد.

«برنت اسکاوکرافت» که مشاور امنیت ملی جرالد فورد و جرج بوش پدر، رئسای جمهور جمهوری خواه آمریکا بوده است، در بیانیه ای از هیلاری کلینتون و «تجربه و خرد» او اعلام حمایت کرد. او اشاره ای به نام ترامپ نکرد.

جنبش «ترامپ هرگز» در انتخابات مقدماتی آمریکا، طرفداران بسیاری پیدا کرده و برخی مقامات منتخب اعلام کرده اند که از آن پشتیبانی می کنند. اعلامیه های اخیر سردمداران این حزب، می تواند ضربه محکمی به کارزار انتخاباتی ترامپ باشد.

«جیمز کمپ بل» استاد علوم سیاسی دانشگاه بوفالو که کتابی در خصوص قطبی شدن سیاسی نوشته، گفت بسیاری از جمهوری خواهان، انتخابات ماه نوامبر را یک بازی باخت-باخت قلمداد می کنند.

کمپ بل افزود: اگر کلینتون برنده شود، حزب جمهوری خواهان بازنده است و اگر به احتمال ضعیف، ترامپ برنده شود، کل کشور بازنده است و ترامپ حزب را با خود به آینده می کشد.
 
وی هشدار داد اگر ترامپ و سیاست هایش به عنوان اقدامات جمهوری خواهان در نظر گرفته شوند، این یک «شکست سیاسی» خواهد بود.

کمپ بل در ادامه تصریح کرد یک نفر باید راهی برای متحد کردن حزب پیدا کند. من معتقد نیستم که خروج از حزب، مسیر سازنده ای برای انجام این کار باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار