واشینگتن پست: سلیقه‌های متفاوت ترامپ و کلینتون برای انتخاب معاون رئیس‌جمهور

انتخاب معاون رئیس جمهور، یکی از مهمترین تصمیماتی است که نامزدهای انتخاباتی آمریکا با آن مواجهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ - نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه - به دنبال گزینه‌ای برای معاونت ریاست جمهوری است که برخلاف او از تجربه سیاسی خوبی برخوردار باشد؛ در حالیکه هیلاری کلینتون - نامزد دموکرات‌ها - برای یافتن فرد شماره 2 کاخ سفید به دنبال گزینه‌های متفاوتی است.

با این حال، این دو رقیب ریاست‌جمهوری روند مشابهی را برای انتخاب معاونان خود آغاز کرده‌اند؛ یعنی مشاوره با وکلای برجسته و درخواست راهنمایی از مشاوران نزدیک و مورداعتماد و همچنین اعضای ارشد خانواده.

ترامپ به عنوان تاجر ثروتمندی که تاکنون هرگز در مناصب دولتی مشغول به کار نبوده است، به فکر انتخاب یک سیاستمدار کهنه‌کار است. به گفته منابع آگاه، «نوت گینگریچ» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، «کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی، «جف سشنز» سناتور آلاباما و «مایک پنس» فرماندار ایندیانا جزو گزینه‌های جدی ترامپ برای تصدی پست معاونت رئیس جمهوری آمریکا به شمار می‌روند.

در گزینه‌های مدنظر نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان تنوع زیادی دیده نمی‌شود و رئیس کمپین انتخاباتی او علنا اعلام کرده است که ترامپ علاقه‌ای به انتخاب یک زن یا یک رنگین پوست برای به دست آوردن رای بخش به خصوصی از جامعه رای‌دهندگان آمریکایی ندارد و تمام گزینه‌های موردنظر او سفیدپوست بوده و سن آنها بالای 50 است.

در مقابل، کلینتون اعلام کرده است به دنبال معاونی است که بتواند خود را در آینده به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری مطرح کند؛ اما منابع نزدیک به حزب دموکرات می‌گویند او به تنوع بیشتری در این زمینه فکر می‌کند و برای جلب آرای بیشتر، از میان زنان، لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان نیز گزینه‌هایی را مدنظر دارد. 

به گفته این منابع، «الیزابت وارن» سناتور ماساچوست، «هولیان کاسترو» وزیر مسکن و شهرسازی، یک سیاست‌مدار 41 ساله لاتین‌تبار، «تیم کاین» سناتور ویرجینیا و «کوری بوکر» سناتور سیاه‌پوست ایالت نیوجرسی در حال حاضر جزو گزینه‌های جدی کلینتون برای تصدی پست معاونت وی به شمار می‌روند.  

واشینگتن پست در ادامه نوشت: انتخاب معاون رئیس جمهوری یکی از مهمترین تصمیماتی است که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا پیش از انتخابات سراسری با آن مواجهند؛ چراکه انتخاب آنها به نوعی بیانگر اولویت‌ها و ارزش‌های مورد توجه آنهاست.

به گفته منابع نزدیک به کلینتون، وی از هفته آینده شخصا با گزینه‌های موردنظر خود دیدار خواهد کرد و با توجه به حضور و تجربه ده‌ها ساله در عرصه سیاست، بعید است در نهایت گزینه‌ای را برای معاونت خود انتخاب کند که دورنمای انتخاباتی یا آینده سیاسی او را در معرض خطر قرار دهد. 

ترامپ نیز هفته‌هاست که با تجار و مشاوران نزدیک و همچنین فرزندان بزرگ خود برای انتخاب فرد شماره 2 کاخ سفید گفتگو می‌کند. وی اعلام کرده است در نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه که قرار است در آن از نامزد نهایی جمهوری‌خواهان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا رونمایی شود، معاون خود را معرفی خواهد کرد. اما برخی از نزدیکان او معتقدند شاید معرفی گزینه موردنظر ترامپ به بعد از نشست مجمع موکول شود.

با این حال، گفته می‌شود کلینتون تا پیش از معرفی گزینه موردنظر ترامپ برای پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا، گزینه موردنظر خود را معرفی نخواهد کرد. به گفته منابع نزدیک به حزب دموکرات، او منتظر است ببیند گزینه پیشنهادی ترامپ چه بازخوردی میان رای‌دهندگان آمریکایی خواهد داشت تا در صورت نیاز، برای تضمین بیشتر موفقیت، انتخاب خود را تغییر دهد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار