فاکس نیوز: افزایش تلاشها برای حذف ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

فاکس نیوز در گزارشی از تلاش برخی از نمایندگان ایالتی حزب جمهوری‌خواه برای کنار گذاشتن ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاکس نیوز در مطلبی نوشت: در حالیکه زمان زیادی تا برگزاری نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه برای معرفی نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باقی نمانده است، اراده‌ای که از مدتها پیش در میان نمایندگان عضو این مجمع برای کنار گذاشتن دونالد ترامپ شکل گرفته، اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

برخی نمایندگان مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در حالی تلاش خود را برای کنار گذاشتن ترامپ آغاز کرده‌اند که طبق قوانین حزبی و ایالتی حزب جمهوری‌خواه، آنها باید در نخستین رای‌گیری این مجمع برای معرفی نامزد نهایی حزب در انتخابات نوامبر تنها به نامزدی رای دهند که بیشترین آرای ممکن را در رقابتهای ایالتی حزب جمهوری‌خواه کسب کرده است.

«جارود وایت» - نماینده ایالت آریزونا در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه - معتقد است اگر قوانین حزبی و ایالتی او را مجبور نمی‌کرد، هرگز در نشست آتی مجمع در کلیولند به یک نامزد جنجالی و تفرقه‌افکن مانند ترامپ رای نمی‌داد. اما او به موجب قوانین ایالتی حزب جمهوری‌خواه در آریزونا باید در انتخابات مجمع به نامزدی ترامپ رای دهد.

وایت معتقد است قوانین ایالتی حزب جمهوری‌خواه باید به گونه‌ای اصلاح شوند که نمایندگان منتخب ایالت‌های مختلف در مجمع ملی‌‌ حزب جمهوری‌خواه بتوانند بر اساس آنچه که وجدانشان به آنها حکم می‌کند، رای دهند نه بر اساس آرایی که نامزد پیروز در انتخابات مقدماتی به دست آورده است.

با این حال، «رابرت گراهام» - رئیس حزب جمهوری‌خواه ایالت آریزونا هدف قوانین جاری حزب را مدیریت بهتر فرایند انتخاب نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری و احترام به آرای انتخاباتی نامزد پیروز در ایالتهای مختلف می‌داند. او معتقد است این قوانین غیرمنصفانه نیستند و نمایندگانی که نمی‌توانند خود را راضی به حمایت از نامزد پیروز کنند باید پیش از برگزاری نشست مجمع، به نفع یک نماینده دیگر استعفا دهند.

البته اختلاف نظر بر سر حمایت از ترامپ در انتخابات مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه تنها محدود به شاخه این حزب در ایالت آریزونا نیست. در شهر ریچموند مرکز ایالت ویرجینیا نیز نمایندگان حزبی این ایالت در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه با ارائه دادخواستی به یک دادگاه ایالتی خواستار لغو قانون حمایت اجباری از کاندیدای پیروز شده‌ و آن را مغایر اصل آزادی بیان عنوان کرده‌اند.

در حال حاضر، چنین قوانین الزام‌آوری که به اعتقاد منتقدان، مغایر قانون اساسی آمریکا هستند، در اشکال مختلف در حدود 20 ایالت آمریکا وجود دارند و پیروزی یک ایالت در لغو این قوانین محدودکننده می‌تواند مسیر ایالت‌های دیگر را برای لغو آنها هموار کند.

ترامپ در واکنش به تلاشهایی که برای لغو این قوانین در جریان است، روز گذشته اعلام کرد او بیش از هر نامزد دیگری در تاریخ انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه رای به دست آورده است و چنین تلاشهایی باعث ناراحتی دستکم 14 میلیون نفری می‌شود که در ایالتهای مختلف به او رای داده‌اند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار