ناگفته‌هایی از نشست اوباما با سران عرب/3500 تروریست دست‌پرورده عربستان وارد سوریه شدند

سایت صهیونیستی دبکا، از اقدام عربستان سعودی در اعزام 3500 عنصر تروریستی به سوریه خبر داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المسله"؛ سایت صهیونیستی "دبکا" فاش کرد عربستان سعودی، گروهی متشکل از 3500 عنصر تروریستی را به منظور پشتیبانی از عناصر مسلح حاضر در سوریه، به این کشور فرستاده است.

این سایت می نویسد: "در مدت اخیر، عربستان سعودی و ترکیه، به طور گسترده بر قدرت نظامی اسرائیل تکیه کرده اند و گروهی متشکل از 3500 سوری را برای پشتیبانی گروه های مسلح در سوریه ارسال کرده اند.

"دبکا" توضیح می دهد: "این عناصر مسلح در پادگان های آموزشی ترکیه و اردن که با سرمایه گذاری عربستان تأسیس شده بودند، آموزش دیده اند و به گروه های مسلحی که در شمال حلب، علیه نیروهای هوایی روسیه و دولت سوریه می جنگند، پیوسته اند."

به باور دبکا، سعودی ها با این اقدام خود می خواهند این نکته را به "باراک اوباما" –رئیس جمهور آمریکا- گوشزد کنند که سیاست عربستان در سوریه، با آمریکا و روسیه همسو نیست.

دبکا به نقل از منابع آگاه تصریح کرد کشورهای حاشیه خلیج فارس، در نشست اخیر خود با اوباما، چهار پیشنهاد را به عنوان پایه ای برای سیاست های مشترک شورای همکاری با آمریکا در منطقه مطرح کردند.

اولین پیشنهاد، تغییر سیاست های آمریکا در عراق بود که با مخالفت "اوباما" مواجه شد.

پیشنهاد دوم، اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه آزمایش موشک های بالستیک بود که "اوباما" با این پیشنهاد نیز مخالفت کرد.

درخواست سوم این کشورها، تجهیز خود به جنگنده های پیشرفته "اف35" بود که رئیس جمهور آمریکا این در خواست را پذیرفت.

پیشنهاد چهارم، با موضوع سوریه و عقب نشینی واشینگتن از همکاری با مسکو و سازمان ملل در ارتباط بود که "باراک اوباما" هیچ یک از پیشنهادات مطرح شده در این خصوص را نپذیرفت."

منابع اطلاعاتی فاش کرده اند نشست پنجشنبه گذشته رئیس جمهور امریکا با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، به طور کامل، نا موفق بوده است و رویکرد آمریکا با عربستان سعودی و ترکیه، در زمینه عملیات های نظامی در خاورمیانه، بسیار متفاوت و متناقض است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای اباما راست می گوید ،آل سعود با داعش دادش هستند
آخرین اخبار