هشدار قانون‌گذاران آمریکایی درباره حمایت واشینگتن از عربستان در جنگ یمن

قانون‌گذاران آمریکایی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با ارائه لایحه‌ای به مجلس نمایندگان این کشور، خواستار محدودیت فروش تسلیحات به ریاض شدند.

هشدار قانون‌گذاران آمریکایی درباره حمایت واشینگتن از عربستان در جنگ یمن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «سُلان،» نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا درباره حمایت این کشور از عربستان در جنگ یمن ابراز نگرانی کرده‌اند و به دنبال تصویب قانونی برای محدود کردن فروش تسلیحات به ریاض هستند.

«تد لیو،» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا، و «تد یوهو،» نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا، لایحه مشترکی را به مجلس ارائه کردند که فروش انواع خاصی از سلاح‌های آمریکا به عربستان را ممنوع می‌کند.

لیو که خود در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرده و قانون درگیری‌های مسلحانه را آموزش داده است، اعلام کرد از آن جا که تلاش‌های گذشته‌اش برای جلب توجه به مسئله ارتکاب جنایت جنگی بوسیله عربستان در یمن موفق نبوده و گوش شنوایی نداشته، برای تصویب قانونی در این زمینه دست به کار شده‌ است.

او در این زمینه گفت: از سال گذشته تاکنون چندین بار درباره اقدامات ائتلاف سعودی و ریختن بمب بر سر مردم یمن از دولت توضیح خواسته‌ام؛ اما پاسخ درستی دریافت نکرده‌ام. ائتلاف سعودی در این جنگ از سلاح‌هایی مانند بمب خوشه‌ای استفاده می‌کند که آمریکا تأمین‌کننده آن‌هاست.

در متن این لایحه آمده است تا زمانی که شواهدی مبنی بر رعایت تمام جوانب و احتیاط‌های لازم از سوی ریاض برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان در دسترس نباشد، از ارسال مهمات هوا به زمین به عربستان خودداری خواهد شد.

این نماینده دموکرات، یکی از معدود سیاستمداران آمریکایی است که تاکنون در خصوص مسئله حمایت واشینگتن از عربستان در جنگ یمن و فروش تسلیحات به ریاض ابراز نگرانی کرده است. ائتلاف سعودی تاکنون اماکن عمومی بسیاری از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، محله‌های مسکونی و اردوگاه‌های آوارگان را هدف حمله قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار