اوباما: آمریکا در قبال پناهجویان سوری وظیفه دارد

رئیس‌جمهور آمریکا گفت هر مهاجری که وارد این کشور می‌شود تأیید صلاحیت شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: اهمیت دارد که آمریکا «به عنوان قدرتمند ترین کشور دنیا»، وظیفه خود را در قبال پناهجویان سوری انجام دهد.

یکی از حاضران در سالن کنفرانس کاخ سفید، درباره برنامه دولت اوباما برای ورود پناهجویان سوری به داخل آمریکا پرسید.

باراک اوباما گفت: بخشی از آنچه این موضوع را چالشی کرده این است که می خواهیم به مردم آمریکا اطمینان بدهیم هر فردی که وارد آمریکا می شود با معیارهای بسیار بالا بررسی صلاحیت شده است.

وی افزود: همانطور که می دانید وقتی طرح خود را برای پذیرش برخی پناهجویان سوری اعلام کردیم احساسات زیادی بروز کرد. افراد ادعا می کردند این مسئله باعث خواهد شد تروریست های احتمالی وارد سواحل آمریکا شوند.

او در ادامه گفت: واقعیت این است که روند پناهجویی، به طور عمومی شامل بررسی سوابق افراد می شود. این افراد خودشان قربانیان تروریسم و خشونت های بی حد و حصر بوده اند. این اقدام (اجازه دادن به پناهجویان سوری برای ورود به آمریکا) درست است. دوستان و همپیمانان نزدیک ما مثل کانادا و آلمان و سایر کشورهای اروپایی و نیز کشورهای هم مرز سوریه مثل ترکیه و اردن بار بسیار سنگینی را بر دوش گرفته اند. اهمیت دارد که آمریکا به عنوان قدرتمند ترین کشور دنیا، وظیفه خود را انجام دهد.

اوباما گفت: ما الزامات انساندوستانه داریم، پس اهمیت دارد که این نشانه را به دنیا بفرستیم که به این افراد توجه داریم. شاید کنگره تلاش کند در کارهای دولت مانع ایجاد کند؛ اما هدف ما این است که همچنان تلاش کنیم و برای کنگره و مردم آمریکا استدلال کنیم که این اقدام درست است.

وی به پرسش های متعدد درباره شرایط دانشجویان دانشگاههای آمریکا نیز پاسخ داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار