گاردین: انتقاد شدید مردم مصر از "سیسی" به دلیل تقدیم جزایر به عربستان

رئیس جمهور مصر به دلیل تقدیم جزایر "تیران" و "صنافیر" به عربستان سعودی، مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، "عبدالفتاح سیسی،" رئیس جمهور مصر پس از آنکه جزایر تیران و صنافیر را --که تحت کنترل این کشور هستند -- به عربستان سعودی تقدیم کرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. 

هیئت وزیران مصر روز شنبه پس از امضای توافقنامه ای در خصوص ترسیم مرزهای دریایی میان عربستان سعودی و مصر اعلام کرد این دو جزیره در دریای سرخ در آبهای منطقه ای عربستان سعودی واقع شده است. 

دولت مصر اعلام کرد بیش از 6 سال در خصوص این توافقنامه مذاکره شد و قرار است اکنون یک پل ارتباطی میان عربستان سعودی و شرم الشیخ درشبه جزیره سینا احداث شود.

منتقدان این تصمیمِ دولت معتقدند باید یک همه پرسی در خصوص اهدای جزایر به عربستان سعودی برگزار شود. هزاران کاربر در توییتر عبدالفتاح سیسی را متهم به فروش جزایر کرده اند. مسائل مربوط به این دو جزیره در حال حاضر بیش از موضوعات دیگر در اینترنت مورد بحث قرار می گیرد و بیش از 28 هزار توییت مرتبط با آن ارسال شده است.

بسیاری از مردم در توییتر از این اقدام سیسی انتقاد کردند. "حمدین صباحی،" نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهور مصر از سیسی و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی خواست این توافقنامه را لغو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سیسی رییس جمهور مصر،از نسل آشوری ، بت نصر پرست می باشد، سیسی جز گروی تکفیری می باشد ویک کافر دارد به مردم مصر حکمرانی می کند،
آخرین اخبار