رسانه‌های صهیونیستی: هدف از قطع پخش المنار، مقابله سعودی با ایران بود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هدف از قطع پخش شبکه المنار از ماهواره نایل‌ست را مقابله عربستان سعودی با ایران و مقاومت اسلامی خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، رسانه ها و مقامات رژیم صهیونیستی، قطع پخش شبکه المنار از ماهواره نایل ست را تشدید رقابت میان ایران و سعودی عنوان کردند.

العالم گزارش داد: رسانه های رژیم صهیونیستی با ابراز خشنودی از توقف پخش شبکه المنار لبنان از ماهواره نایل ست، آن را ائتلاف و اتحاد سعودی-صهیونیستی-مصری در جهت مقابله با محور مقاومت خواندند.

مجری یکی از شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی گفت: مقابله ایران و سعودی در جهان عرب به مرحله جدیدی رسید که توقف پخش شبکه المنار حزب الله از ماهواره نایل ست نمونه آن بود.

عودد گرانوت، تحلیلگر سیاسی صهیونیست، در اینباره ادعا کرد: مقابله گروه شیعه به رهبری ایران و گروه اهل سنت به رهبری سعودی و مصر در جهان اسلام بالا گرفته است. این مقابله در سوریه و یمن در حال وقوع است. چند هفته قبل هم شاهد بودیم که سعودی کمک چهار میلیارد دلاری خود به لبنان را متوقف کرد چرا که لبنان از محکوم کردن حزب الله طفره رفته بود. اکنون وارد مرحله جدیدی شدیم و مصر پخش شبکه ای را متوقف کرد که در جهان عرب محبوبیت زیادی دارد. سه ماه قبل هم موسسه عرب ست این کار را کرده بود. المنار، زمان کوتاهی قطع بود و با کمک ماهواره روسیه بازگشت و بلافاصله از سعودی، مصر و اسراییل انتقاد کرد. 

گرانوت ادامه داد: سیسی غرق در بدهی است و احتمالا برای دریافت کمک از سعودی پخش المنار را متوقف کرده است. مصری ها با این هدیه به ملک سلمان می توانند چهار میلیارد دلاری را  که به لبنان نرفت برای خود جذب کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار