مقام صهیونیست: توافق هسته‌ای ایران می‌توانست بدتر از این باشد

وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در اظهار نظری بی‌سابقه اعلام کرد: ممکن بود توافق هسته‌ای ایران بدتر از این باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از جروزالم پست؛ در یکی از معدود اظهار نظرات مثبت یک مقام صهیونیست درباره توافق هسته‌ای ایران، "یووال استاینیتز،" وزیر امور راهبردی کنونی رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، اظهار داشت: آیا نواقص زیادی در توافق هسته‌ای ایران وجود دارد؟ آیا امکان داشت توافق بهتری حاصل شود؟ بله. آیا امکان داشت توافقی بدتر امضا شود؟ مسلما بله. 

استاینیتز در ادامه افزود: چرا توافق بهتری با ایران امضا نشد به دلیل اینکه آمریکا مجبور بود در آن زمان فشار بیشتری به ایران تحمیل کند و حتی از گزینه نظامی نیز استفاده کند؛ اما آنها خواستار این روش نبودند. تلاش دو ساله‌ای که تل‌آویو برای امضا نشدن این توافق بکار بست مانند یک "جنگ سخت" بود. به نظرم یک نفر در دولت آمریکا مرتکب اشتباه شد. احتمالا او تصور می‌کرد موضوع برنامه هسته‌ای ایران نیز مانند ماجرای سفر "هنری کسینجر،" وزیر خارجه سابق آمریکا، به چین و تغییر نقشه جهانی خواهد بود. فکر می‌کرد آن راهکار درمورد ایران هم جواب می‌دهد و تهران را به یک دوست و متحد تبدیل می‌کند. اما ایران که چین نیست. ایران یک قدرت برتر جهانی هم نیست پس ماجرای این دو کاملا با یکدیگر متفاوت است. 

زمانیکه از استاینیتز پرسیده شد آیا وضعیت اسرائیل بدون توافق هسته‌ای بهتر بود، وی از پاسخ دادن طفره رفت. باوجود اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند پس از توافق هسته‌ای ایران، روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار متزلزل و تیره شده است؛ استاینیتز آن را تکذیب کرد و مدعی شد: توافق هسته‌ای هیچگونه تاثیری بر روابط واشینگتن و تل‌آویو بر جای نگذاشته است؛ اما تاکید کرد: ایران یک چالش بزرگ برای آینده اسرائیل است پس امیدوارم مقامات آمریکایی (که با توافق هسته‌ای موافقت کردند) در این راه مرتکب اشتباه نشده باشند و تصور من از این ماجرا غلط بوده باشد.

استاینیتز در ادامه گفت: روابط آمریکا و اسرائیل مانند دوستی یک غول با یک کوتوله است. امیدوارم در این دوستی غرور و احترام کوتوله نیز در برابر غول حفظ شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
توافق هسته ای مانع از این نیست که ، حکومت صهیونیست ها در منطقه با تمام پافشاری آمریکائی ها به پایان رسیده است .
آخرین اخبار