شعله‌ور شدن آتش خشم مصری‌ها از توافق با عربستان

خشم مردم و احزاب مصر نسبت به توافقنامه امضا شده با عربستان درخصوص ترسیم مجدد مرزهای آبی دو کشور در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «العربی الجدید» نوشت: خشم مردم مصر نسبت به توافقنامه امضا شده بین مصر و عربستان مبنی بر ترسیم مجدد مرزهای آبی دو کشور در حال افزایش است. به موجب این توافقنامه حاکمیت جزایر تیران و صنافیر به ریاض داده شده است. اخیراً این خشم به شاخه های نظامی و حزبی مصر نیز راه یافته است. آنان این توافقنامه را رد کرده و آن را به مثابه «امتیاز دهی» مصر دانسته اند. 

این درحالیست که درخواست هایی مبنی بر برگزاری همه پرسی  مردمی در مصر مطرح شده است. پس از آن که نمایندگان پارلمان مصر دریافت این توافقنامه را تکذیب کردند، یک منبع آگاه پارلمانی تاکید کرد توافقنامه برای رئیس پارلمان مصر ارسال شده است. رئیس پارلمان نیز آن را نگه داشته است تا اعتراض های مردمی به این توافقنامه فروکش کند.
فراکسیون «25-30» که از حدود پنجاه نماینده از مجموع پانصد و نود و پنج نماینده پارلمان مصر تشکیل شده است، قصد دارد در پاسخ به فشارهای مردمی این توافقنامه را رد کند.

در مقابل ائتلاف «حمایت از مصر»، که با دولت همسو است و از حدود سیصد نماینده تشکیل شده است، به نظر می رسد حامی این توافقنامه است. هرچند اعضای این ائتلاف درباره آن ملاحظاتی دارند.

"علی بدر،" عضو فراکسیون «25-30» گفت «قرار بود توافقنامه پیش از امضا به پارلمان ارائه شود. علاوه بر این، مردم از امضای این توافقنامه بدون هرگونه مقدمه یا بررسی بندهای آن غافلگیر شدند به ویژه این که عوامل پشت پرده امضای این توافقنامه و انگیزه های دولت از واگذاری دو جزیره به عربستان مبهم هستند. علل مذکور این فراکسیون را به سمت رد این توافقنامه سوق داد.

بدر در ادامه گفت «فراکسیون وی از مجلس درخواست خواهد کرد پیش از اتخاذ تصمیم نهایی درخصوص این توافقنامه کمیته ای متشکل از کارشناسان داخل و خارج پارلمان و مسئولان دولت تشکیل و نتایج را به مردم ارائه دهد. در این صورت درخصوص رد یا تایید این توافقنامه تصمیم شفاف اتخاذ می شود. وی همچنین بعید دانست در این خصوص همه پرسی مردمی صورت گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
آل سعود سعی دارد،از طریغ خاک ودریاصحرا سینا مصر ،تمام فلسطینیان را از بین ببرند،وهمین طور دیگر هیچ کشور اسلامی فلسطنیان را غذا وآذوغه ندهند
آخرین اخبار