قزوین؛

اعلام برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی

هفته هنر انقلاب اسلامی از بیستم فروردین اغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علی هوشمند رییس حوزه هنری قزوین در نشست رسانه ای ویژه گرامیداشت هفته هنر انقلاب ، بزرگداشت مرحوم فرج اله سلحشور به مناسبت چهلمین روزدر گذشت وی ، برگزاری نمایشگاه پوستر های تولید شده در سومین و چهارمین دوره جشنواره اثار و تولیدات مراکز استانی ،  اکران فیلم بادیگارد ویژه فعالان فرهنگی و تجلیل از هنرمندان شاخص انقلابی استان را از جمله برنامه های این هفته نام برد .

علی هوشمند اضافه کرد : برگزاری مجموعه نشست های  شعر انقلاب ،انقلاب و هنر داستان نویسی ، بررسی خصایص و ویژگیهای ادبیات کودک و نوجوان و بررسی ادبیات بومی پایداری با همکاری اداره کل حفظ اثار و نشر ارزشهای انقلاب از دیگر برنامه هاست .

وی همچنین از  برگزاری برنا مه تجلی شیدایی با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان و روایت شیدایی با همکاری موسسه شهید اوینی خبر داد .

 رییس حوزه هنری قزوین همچنین  گفت : در این هفته از پرتره شهید اوینی رونمایی می شود .

وی اضافه کرد  : این اثر با شیوه گل و مرغ ( مکتب خاص در هنر قزوین )  طراحی شده است .

هوشمند افزود : این پرتره تبدیل به پوستر و به سراسر کشور ارسال می شود .

وی اعتبار مالی امسال حوزه هنری قزوین را 360 میلیون تومان اعلام کرد .

هوشمند درمورد فعالیتهای حوزه هنری گفت : امسال در حوزه هنری به جای فعالیتهای تبلیغی و ترویجی به سمت فعالیتهای تولیدی در حوزه فیلم و انیمیشن که ماندگاری بیشتری دارند ، حرکت می کنیم .

وی با اشاره به اینکه برای تولیدات با دشواری بازار عرضه مواجهیم گفت : تولیدات حوزه هنری به صورت نمونه است و تجاریسازی نمی شود .

هوشمند نقطه قوت توانمندیها و ظرفیتهای استان را در هنر های تجسمی دانست و گفت : در حوزه عکس و گرافیک باید بیشتر کار کرد .

هفته هنر انقلاب اسلامی مقارن با شهادت مرتضی اوینی است .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار