قزوین؛

مکاتبه استاندار با دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق

استاندار قزوین در نامه ای به حسن پلارک دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق بر فراهم کردن امکان تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی قزوین به داخل کشور عراق تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از قزوین؛ فریدون همتی در این نامه ،کشور عراق را  اصلی ترین مقصد کالاهای صادراتی ذکر کرده است که حدود 60 درصد  از صادرات استان به این کشور صادر می شود .

وی در این نامه به اعزام هیأتهای تجاری و بازرگانی ، پذیرش هیأتهای متعدد اقتصادی و تجاری از کشور عراق، عقد تفاهم نامه با مقامات و مسوولین کشور عراق به ویژه استان کربلا، برگزاری نمایشگاه اختصاصی، ایجاد دفتر تجاری اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی استان قزوین در کربلای معلی به منظور افزایش مراودات تجاری و به ویژه افزایش صادرات با این کشور اشاره کرده است. 

در بخش دیگری از نامه آمده است : حفظ بازار این کشور و همچنین گسترش صادرات در گرو رفع موانع و مشکلات پیش روی بنگاههای اقتصادی است.

 فریدون همتی در ادامه ، عدم اجازه تردد کامیون‌ها و تریلرهای ایرانی در داخل کشور عراق و تخلیه و بارگیری مجدد کالاهای صادراتی در مرز را از مشکلات صادرکنندگان بیان کرد ه و تاکید کرده است :   این امر علاوه بر افزایش هزینه های صادرات و بهای تمام شده کالا ، کاهش کیفیت محصولات صادراتی را در پی داشته است.

استاندار در پایان از دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق خواسته است :  تا در باره توسعه روابط اقتصادی با این کشور و همچنین تسهیل تردد کامیونها و تریلرهای ایرانی در داخل خاک عراق دستور داده وبرای حل مشکل، موضوع بررسی و راهکار عملی ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار