موگرینی: سوریه تجزیه نخواهد شد/ تشکیل دولتی تکثرگرا و سکولار در این کشور

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طرح تجزیه سوریه را مردود دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا - گفت: هر نوع راه حل در سوریه نمی تواند چیزی جز سوریه متحد ،سکولار و تکثر گرا باشد. این چیزی است که ما مشغول کار بر روی آن هستیم. بنابراین سوریه نباید تقسیم یا تجزیه  شود بلکه باید کشوری متحد بماند.

وی تاکید کرد: هیچ گزینه دیگری روی میز نیست. تنها گزینه روی میز گزینه ای است که همه ما با آن در دسامبر موافقت کردیم. این توافق در قطعنامه شورای امنیت هم آمده است. این نقشه راه مرحله گذار کشور سوریه است.

موگرینی درباره توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه مهاجرت گفت: کاملا روشن است که اجرای این توافقنامه چالش برانگیز ،پیچیده و دشوار خواهد بود. عملی شدن این توافق به خصوص در جزایر یونان کار بزرگی خواهد بود و به همین جهت این امر نیازمند همبستگی کشورهای اتحادیه اروپا است. با این حال، من می توانم بگویم در چندماه گذشته همبستگی لازم را شاهد نبودیم. نیاز است اکنون اطمینان یابیم که این توافق بتواند کاملا به صورت عملی اجرا  شود زیرا اجرای این توافق عملا چالش برانگیز و دشوار است.

وی در پایان تاکید کرد: من فکر می کنم امکان اجرای توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه وجود دارد اما مطمئنا این امر  آسان نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار