استقبال ملک سلمان از خروج نیروهای روس از سوریه

پادشاه عربستان با استقبال از خروج نیروهای روسیه از سوریه، این اقدام را گامی مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی (SPA)، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه را اقدامی مثبت ارزیابی کرد. 

وی این اظهارات را در نشست کابینه روز دوشنبه مطرح کرده است.  پادشاه عربستان افزود: «کابینه عقب‌نشینی نسبی نیروهای روسیه را گامی مثبت می‌داند، و ابراز امیدواری می‌کند که این اقدام باعث تسریع روند مذاکرات سیاسی بر اساس اعلامیه ژنو 1، شود.»

ملک سلمان علاوه بر این اضافه کرده  این عقب‌نشینی باید نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به اعطای امتیازات لازم برای تحقق انتقال سیاسی در سوریه که همگی بر آن تأکید دارند، ملزم کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هفته گذشته دستور خروج بخشی از نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد. رئیس‌جمهور روسیه، علی‌رغم این چند روز بعد گفت کرملین قادر خواهد بود ظرف تنها چند ساعت حضور نظامی خود در سوریه را افزایش دهد.

پوتین تاکید کرد نیروهای باقی مانده در سوریه برای کمک به دمشق و حمایت از آن در مبارزه علیه تروریست‌ها کافی بوده و بمباران مواضع داعش در این کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار