چند خبر از ترکیه/

بازداشت 10 نفر به اتهام "همکاری با داعش" در مرز سوریه/ دستگیری چند عامل انتحاری در استانبول

پلیس ترکیه اعلام کرد ده نفر را به اتهام "همکاری با گروه تروریستی داعش" در مرز سوریه بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الحیات، نیروهای امنیتی ترکیه روز سه شنبه ده  نفر را به اتهام "همکاری با گروه تروریستی" در مناطق مرزی سوریه بازداشت کردند. 

بر اساس این ادعا، یکی از این افراد با خود مواد منفجره حمل می کرد. بازداشت این افراد سه روز پس از حمله انتحاری در استانبول و کشته شدن چهار گردشگر خارجی صورت گرفت. این افراد که همگی از اتباع بیگانه بودند، در استان غازی عنتاب و در حالی بازداشت شدند که قصد نفوذ به اراضی ترکیه را داشتند. دو نفر از آنها در تبادل آتش با ارتش ترکیه بازداشت شدند. سه تن از این افراد نیز موفق به فرار شدند. یکی از بازداشت شدگان مواد منفجره آماده انفجار به همراه داشت. 

از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی گزارش داد ، نیروهای پلیس سه افراطگرا را در استانبول بازداشت کردند . این افراد از اتباع ترکیه، عراق و سوریه بودند. 

این بازداشت ها در حالی انجام شد که نیروهای پلیس عملیاتی را برای دستگیری سه تن از اتباع ترکیه به اتهام همکاری با داعش را آغاز کرده اند . این افراد درصدد حملاتی در اماکن عمومی پرازدحام استانبول هستند.

این افراد پس از تحقیقات مشترک نیروهای اطلاعاتی آلمان و ترکیه دستگیر شدند. 

ارزیابی های نیروهای امنیتی ترکیه حاکی از آنست که این افراد احتمالا قصد عملیات انتحاری داشته اند.

در تحولی دیگر از ترکیه، ستاد ارتش این کشور دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در عملیات نیروهای دولتی در جنوب شرقی ترکیه، 23 نفر از اعضای گروه پ ک ک در سه استان حکاری، ماردین و شیرناک کشته شدند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار