واعظی مطرح کرد؛

حفظ محیط زیست اولویت اول دولت باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:حفاظت از محیط زیست باید جزء اولویت‌های اول ما باشد و باید اهداف خود را در دستگاه‌های مختلف برای این منظور به خوبی تعیین کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان حفاظت محیط زیست کشور که امروز(سه شنبه) در ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت:  فعالیت‌ وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در خدمت صنعت و اهداف محیط زیستی در حال انجام است.

وی افزود: کارهایی در سازمان پست کشور برای خرید‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک و سایر فعالیت‌ها امروزه انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سازمان پست در 11 هزار روستا، شعباتی را تاسیس کرده و همچنین سازمان قضایی کشور نیز اقداماتی را در رابطه با سنجش از راه دور، تلفن‌های ثابت و همراه و اینترنت توسط این سازمان انجام داده است.

واعظی بیان کرد: در اغلب کشورهای غربی و پیشرفته اروپایی سازمان و ارگانی برای محیط زیست اختصاص داده می‌شود که این امری جدی و ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور بعد از تشکیل دولت یازدهم نگاهشان به محیط زیست ابزاری نبوده و این مسئله به صورت سازمانی بررسی می‌کند.

واعظی افزود: سود رسیدگی به حفاظت از محیط زیست را هشتاد میلیون مردم می‌برند و مربوط به سازمان و دولت نمی‌شود و مسئله‌ی حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای مردمی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه مردم و حتی بخش خصوصی و دولتی باید به نتایج حفظ محیط زیست پی برده  و این سیاستی است که رئیس جمهور آن را پیگیری می‌کند و همچنین در راستای سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر آن ها تاکید داشته‌اند، است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست باید جزء اولویت‌های اول ما باشد و باید اهداف خود را در دستگاه‌های مختلف برای این منظور به خوبی تعیین کنیم و باید سیاست‌های توسعه خود را برای پیشبرد هر چه بهتر در حوزه محیط زیست اجرا کنیم.

وی افزود: باید با همکاری نزدیک و تعامل جدی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و وزارت ارتباطات و اطلاعات اقدامات مفیدی را در این راستا در نظر بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتخابات هفتم اسفند ماه یکی از دستاوردهای این همکاری‌ها بوده است و در واقع نقش فضاها و شبکه‌های مجازی در امر تبلیغات دوران انتخابات بسیار مفید و حائز اهمیت بوده است.

واعظی تصریح کرد: مبارزات انتخاباتی، تبلیغات و آگاهی بخشی به مردم توسط کاندیداها طی ایام انتخابات توسط این فضاها صورت گرفت.

وی افزود: در روز 7 اسفند به خوبی  مشخص شد که شبکه‌های مجازی و اینترنتی چه نقش مفیدی را در برگزاری مراسم  انتخابات ایفا می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از وسایل ارتباطی نوین و اینترنتی و مجازی در ایام انتخابات در راستای حفظ محیط‌زیست و منابع انسانی موجب کاهش کاغذ مصرفی تبلیغات و کاهش بار اقتصادی حاصل از آن شده و برای کاندیداها و سایر افراد مقرون به صرفه بود.

واعظی در ادامه تصریح کرد: طبق گزارشات اعلام  شده یکی از نتایج مثبت استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنتی کاهش درگیری‌ها در این دوران و در برخی از شهرهای با سابقه درگیری بوده است.

وی افزود: چرا که بسیاری از تبلیغات در فضای مجازی موجب شده تا مردم و مسئولین نقطه‌ نظرات و مطالب خود را در این فضاها انتقال داده و از ایجاد درگیری در اجتماع جلوگیری به عمل بیاید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین همه‌ی نیروهای امنیتی و نظامی کشور از برگزاری انتخاباتی  آرام و بی‌نقص ابراز خرسندی کردند.

واعظی در ادامه تصریح  کرد: امیدواریم در دوره دوم انتخابات رای‌گیری الکترونیک با توجه به تمامی تجهیزات واقدامات وزارت ارتباطات برای تسریع و ایمنی انتخابات انجام گیرد.

وی افزود: استفاده از فناوری ICT در کاهش آلودگی هوا، کنترل تشعشعات و امواج الکترونیکی و مدیریت پسماندهای الکترونیکی بسیار موثر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در امر کنترل تشعشعات و امواج ما با توجه به تمامی استانداردها و قوانین مربوط به حقوق بشر عمل می‌کنیم و سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات  با همکاری سایر ارگان‌ها به رصد دقیق امواج پرداخته و به دنبال کاهش بسیاری از نگرانی‌های مردم به این مسئله است و دولت نیز توجه ویژه‌ای به رفع این نگرانی‌ها داشته است.

واعظی تصریح کرد: ایجاد شهر هوشمند نیز یکی از مباحث مهم این وزارتخانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است تا سال 2020 حدود 50 میلیارد انسان، خانه، شیء و... به یکدیگر از طریق اینترنت اشیاء مزتبط شوند و این کاری در خدمت به حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: با ایجاد شهر هوشمند بسیاری از فعالیت‌های بشری از راه دور انجام شده و قابل کنترل است.

وی افزود: ما به صورت پایلوت در برخی بخش‌ها و مناطق کشور برای راه‌اندازی اینترنت اشیاء پیش‌قدم شده‌ایم که اغلب این نقاط کلانشهرها و شهرهای بزرگ هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به این‌که بیش از 100 میلیون سیم‌‌کارت تلفن همراه در اختیار 80 میلیون نفر جمعیت ایران قرار دارد و داشتن تلفن همراه بر اساس مد روز و آخرین ورژن‌های سال نوعی شخصیت اجتماعی محسوب می‌شود باید پسماندهای الکترونیکی حاصل از این تغییرات را به خوبی مدیریت و کنترل کنیم.

واعظی تصریح کرد: باید برای کنترل پسماندهای الکترونیکی به صورت اقتصادی و با دعوت و همکاری با  سندیکاها و فعالان محیط‌زیستی کارگروه مشترکی  را تشکیل دهیم تا به خوبی اقدامات مفیدی در این راستا انجام گیرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فیبرهای نوری کشور اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور دو قرارداد تحت عنوان نور دو امضاء کرده‌ایم.

وی افزود: طول این فیبرهای نوری 13 هزار و 500 کیلومتر است که در بین شهرها و استان‌ها واقع است که فیبرهای نوری مربوط به داخل شهرها به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق استانداردهای جهانی این فیبرها و کابل‌های نوری باید از مسیرهایی عبور کند که حفاظت شده و برای انجام برخی از تعمیرات قابل دسترس باشند که در تمام دنیا معمولا این فیبرها از مسیر جاده‌ها عبور کرده و با سازمان حفاظت محیط‌زیست همکاری‌هایی برای انجام صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار