اجرای پروژه های فجر با هدف توسعه پهنای باند شبکه زیرساختی کشور

رشد روزافزون مصرف پهنای باند در کشور و توسعه اینترنت از جمله عوامل اصلی توسعه زیرساختهای ارتباطی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس خسروی معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح پروژه های فجر که امروز در ساختمان شهید قنبری برگزار شد اظهار داشت : امروزه به دلیل رشد روزافزون مصرف پهنای باند و نیز توسعه نسلهای سوم و چهارم اینترنت ، توسعه زیرساختهای کشور امری ضروری به شمار می رود.

وی افزود: شرکت ارتباطات در سالهای اخیر به همت و حمایت برنامه ریزان حوزه ارتباطی کشور توانسته با پیش بینی میزان تقاضا و نیز پاسخگویی به این نیاز ها مسیر توسعه زیرساختهای ارتباطی را هدایت کنند.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت  گفت: زیرساخت موتور اصلی حرکت برای بازیگران بخشهای ارتباطی است و هر گونه مشکل و کمبودی در این حوزه و توقف در مسیر زیر ساخت موجب ایستادن بخش های دیگر خواهد شد.

مهندس خسروی در ادامه تصریح کرد:یکی از شبکه های اصلی ما شبکه فیبر نوری گسترده در کل کشور است و به تمام کابلهای فیبرنوری دنیا متصل است.

از جمله خدمات مهمی که شرکت ارتباطات زیرساخت انجام میدهدمیتوان  توسعه شبکه ملی فیبرنوری، شبکه ملی انتقال، شبکه ملی یکپارچه IP  ، مرکز اصلی داده ملی (اصلی و پشتیبانی)، مراکز تبادل ترافیک  (IXP ) ، مراکز هم مکانی و زیرساخت ارتباطی شبکه ملی اطلاعات و ... و دیگ سرویس های اراءه شده نام برد.

وی افزود:ازجمله اتفاقات مهمی که در دولت تدبیر و امید در شبکه زیرساختی کشوردر طی 30ماهه اخیر افتاده است میتوان به ارتقای فیبرنوری کشور از حدود51هزار گیگابیت به 57گیگابیت اشاره کرد.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در بحث شبکه های انتقال در ابتدای دولت تدبیرو امید از میزان 900گیگابیت پرسکنت به 3500گیگابیت ارتق یافت که تقریبا 67درصد رشد را به همراه داشت.

مهندس خسروی درادامه تصریح کرد: در زمینه  IT داخلی نیز یکی از سیاست های اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت توسعه شبکه های IT داخلی که با تلاش که انجام شد و نیز سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه به 4000گیگابیت رسیده است.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در بحث اینترنت و پهنای باند بین الملل میزان پرسکنت از72گیگابیت به 307گیگابیت رسیده است.

مهندس خسروی درادامه تصریح کرد:در رابطه با ترانزیت بین الملل با توجه به موقعیت کشور و اهمیت امنیت آن یکی از کارهای مهم همکاری با کشورهای همسایه و نیز ایجاد فضای لازم برای ترانزیت با کمک بخش های خصوصی است که به خوبی صورت گرفت و میزان آن از 310گیگابیت به 710گیگابیت رسیده است.

وی افزود: در بحث پروژه تلاش 2 با همه فشردگی این پروژه، توانستیم این پروژه را زودتر از موعد مقررکه 27اردیبهشت 95 بود به درخواست وزیر محترم ارتباطات و اطلاعات آقای واعظی در بهمن ماه 94 و در ایام دهه فجربه مرحله افتتاح برسانیم.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: توانستیم  800گیگابیت  پرسکنت پروژه تلاش را افزایش دهیم.

مهندس خسروی در ادامه تصریح کرد:در بحث پروژه تجمیع 1و2 نیز توانستیم ظرفیت 624 گیگابیت را به 4000 هزار گیگابیت افزایش دهیم و درنتیجه امروز این پروژه را افتتاح کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار