افزایش 5برابری ظرفیت دسترسی شبکه دیتا و توسعه پهنای باند داخل کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه فجر با هدف توسعه پهنای باند شبکه زیرساخت شامل سه پروژه بزرگ زیرساختی تلاش 2 و تجمیع 1و2 افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه فجر (توسعه پهنای باند شبکه های زیرساخت) که امروز (یکشنبه) در ساختمان شهید قنبری برگزار شد، اظهار داشت:باتوجه به رشد روز افزون اینترنت و مصرف پهنای باند در کشور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی امری ضروری است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید ، سیاست توسعه است و تلاش ما بر این است تا با توسعه بسیاری از بخش های زیرساختی بسیاری از مشکلات و مسائل را در زمینه ارتباطات برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه فجر که ترکیبی از دو پروره تلاش2 و تجمیع 1و2 است کار بسیارخوبی بود که باهمکاری مسئولان و همچنین با کار فشرده در بازده زمانی کم باهدف توسعه فضای ICT  کشور که گام اول آن توسعه زیرساخت‌های داخلی است، صورت گرفت.

واعظی در ادامه تصریح کرد: پروژه تلاش2 از جمله کارهای بزرگی است که توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت را شامل می شود و موجب افزایش ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است.

وی افزود: دراین پروژه توانستیم پهنای باند داخل کشور را در حوزه انتقال از 2500به 3300 گیگابیت برثانیه ارتقاء دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه تجمیع1و2به عنوان سومین لایه زیرساختی اجراشد که موجب افزایش ظرفیت‌های ارتباطی برای اجرای سایر طرح‌های توسعه ای می شود و به وسیله آن دسترسی شبکه دیتای کشور 5برابر افزایش می یابد.

واعظی در ادامه تصریح کرد: باید در سازمان تنظیم مقررات به دنبال ابتکارات جدید برای خدمت رسانی و صدور پروانه های جدید باشیم که خود نیازمند فراهم سازی بسترهای زیرساختی مناسب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کارهایی که برای برجام صورت گرفت به حفظ حقوق ملت انجامید و با لغو تحریم‌ها بسیاری از کشورهای خارجی و شرکت‌های سرمایه گذار خارجی علاقمند به همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه ارتباطی و اطلاعاتی با ایران هستند.

واعظی تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید به گونه‌ای کار کنیم تا انتقال تکنولوژی داشته باشیم و در کنار آن به بومی سازی دانش در داخل کشور بپردازیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آن چه که در دوره تحریم‌ها بر ایران تحمیل شد باعث خودکفایی و ارتقاء تولیدات داخلی حاصل از تلاش ما شد که اکنون با حضور کشورهای خارجی نباید نابود شود.

وی افزود: باید در همه بخش‌ها صاحب دانش و خودکفایی شویم و با تعامل و تقویت بخش‌های مختلف از جمله بخش RANDB بتوانیم با تلاش محققین داخلی باعث ایجاد فضای جدید در داخل کشور شویم.

واعظی در ادامه بیان کرد: از دیگر مسائل مهم در امر ارتباطات و اطلاعات موضوع محتوا و تولید آن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به این که نیاز امروز کشور در این حوزه نیاز اشتغال است و با توجه به تعداد 900 هزار نفری فارغ التحصیلان که حدود بین 17 درصد آن به حوزه ارتباطات و اطلاعات و بحث IT مربوط می‌شود باید تمام تلاش خود را صرف ایجاد اشتغال و فضای مناسب کسب و کار کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید به دنبال ایجاد فضاهای جدید برای حضور شرکت‌هایی که در زمینه محتوا و تولید آن فعالیت می‌کنند، باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسئله تولید محتوا در حوزه ارتباطات و اطلاعات یک فعالیت درآمد زا بود و از این حیث حائز اهمیت است .

واعظی افزود: ارائه خدمات از دیگر مسائل مهم امر ارتباطات است که امروز با تولید 55 هزار اپلیکیشین ایجاد شده در کشور فضای مناسبی برای تولید بیشتر و بهتر در زمینه اپلیکیشین و فناوری‌های نوین صورت گرفته است.
 
وی گفت: با تشکیل شرکت‌های داخلی و جذب آن‌ها و استقبال از ایده‌های جدید و نیز ایجاد فضای مناسب فعالیت برای آن‌ها در بازارهای خارجی نقش موثری را در ارتقای زیر ساخت‌‌های کشور ایفا می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
ارزونش کنید خیلی گرونه قیمت واقعی بدین
آخرین اخبار