وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

گسترش همکاری ایران و بلغارستان پس از 7 سال/فضای مجازی پاک باید در مدارس فرهنگ سازی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کمیسیون مشترک ایران و بلغارستان بعد از هفت سال وقفه در ارتباطات بین دو کشور تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بلغارستان که امروز(دوشنبه) در ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: امروز ملاقات بسیار خوبی را با وزیر حمل و نقل و ارتباطات کشور بلغارستان داشتیم که برای تشکیل هجدهمین کمیسیون مشترک ایران و بلغارستان به همراه هیئتی به ایران آمده اند.

وی افزود: این کمیسیون مشترک بعد از هفت سال وقفه در ارتباطات بین دو کشور بین طرفین ایرانی و بلغارستان تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همواره طی این چند سال روابط خوبی بین دو کشور ایران و بلغارستان در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی برقرار بوده است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر حجم روابط بین دو کشور کاهش یافته بود که با تشکیل این جلسه و ملاقات سعی در افزایش میزان همکاری و ارتباط بین دو کشور داریم.

وی افزود: این جلسات به منظور راه اندازی روابط بانکی و فعال کردن تمامی بخش‌ها چه در بخش  حمل و نقل و سایر زمینه‌ها برگزار شده و به دنبال گسترش  روابط و همکاری‌ها با بخش خصوصی هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در گذشته سندی را برای همکاری بین دو کشور ایران و بلغارستان امضا کردیم که اکنون توسط کارشناسان بررسی های لازم برای همکاری‌های آینده در حال انجام است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: همکاری‌ها در زمینه تلفن، مخابرات، اینترنت، پست و ... بوده و همچنین می‌توان مشارکت‌های خوبی را در زمینه تحقیقاتی و مسائل فضایی با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: بعد از برگزاری این جلسات در بخش آی سی تی می‌توانیم همکاری‌های مناسبی را با یکدیگر برقرار کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این جلسات دو کشور می‌توانند امکاناتی را که در زمینه‌های مختلف بر عهده دارند به خوبی در اختیار یکدیگر قرار دهند و موجب گسترش روابط دو کشور در این راستا شوند.

*سفر به ایران در راستای برقراری روابط دوستانه است

ایوایلو مسکوفکی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری کشور بلغارستان در ادامه این دیدار بیان کرد: ضمن تشکر از همکاری ایران امیدواریم که وقفه هفت ساله‌ای که در سال‌های اخیر در روابط ایران و بلغارستان بود دوباره صورت نگیرد و معتقدیم که در آینده می‌توانیم مشارکت خوبی را داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه در زمینه  همکاری با یکدیگر نقاط مشترک بسیاری را داشتیم و در آینده ارتباطات تنگاتنگی را با ایران برقرار خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل ارتباطات و فناوری بلغارستان گفت: سفر ما به ایران به واسطه کمیسیون مشترک در راستای روابط دوستانه‌ در عرصه‌های اقتصادی ،اجتماعی و ... خواهد بود.

ایوایلو مسکوفکی تصریح کرد: هر کاری که برای برقراری ارتباط هر چه بهتر تاثیر گذار باشد انجام خواهیم داد و سطح ارتباطات را نسبت به قبل بهتر خواهیم کرد.

فضای مجازی پاک باید در مدارس فرهنگ سازی شود

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش ملی فضای مجازی پاک با تشکر از مقام معظم رهبری در ارتباط با فرمان ایجاد شورای عالی فضای مجازی این دستور را اهمیت ایشان به فضای مجازی دانست و عنوان کرد: فضای مجازی به سرعت در حال تحول است، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی باید از ظرفیت دانشگاهیان و افراد متخصص در این فضا استفاده کنند زیرا این محیط مجازی در تمام عرصه های زندگی تاثیرگذار است.

دکتر واعظی با اشاره به دو لبه بودن فضای مجازی به صورت فرصت و تهدید بیان کرد: این فضا سبب شد تا تاثیرات مثبت و منفی در تمام حوزه های اجتماعی سیاسی به صورت محسوس ایجاد شود و استفاده بهینه از این فضا در عرصه های مختلف امروز به مدیریت افراد بستگی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: نگاه دولت به فضای مجازی همانند نگاهی است که به دنیای واقعی داریم، زیرا در فضای مجازی امکاناتی وجود دارد که اشخاص مختلف می توانند با استفاده از آن در زندگی روزمره، امور شخصی و استفاده به عنوان ابزار مشاغل در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.

دکتر واعظی همچنین ادامه داد: یکی از تهدیدهای فضای مجازی که کتر به آن توجه شده است، وجود اطلاعات انبوهی است که وقت کاربران را هدر می دهد و آنها زمان خود را برای خواندن مطالبی که نیاز به آن ندارند از بین می برند.

وی با اشاره به اهمیت وجود فضای مجازی پاک و سالم خاطر نشان کرد: تمام مسئولین حکومتی، دولتی، خانواده و حتی مدارس باید به وظیفه خود در قبال داشتن فضای مجازی پاک تلاش خود را انجام دهند و دولت نیز در مبارزه مستمر با فضای غیر پاک مجازی بی وقفه در حال تلاش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اهمیت تولید محتوای فاخر در فضای مجازی افزود: باید فعالیت خود را در جهت تولید محتوا در فضای مجازی بیشتر کنیم تا شاهد رویش هر چه بیشتر محتوای فاخر در این فضا باشیم و در این محتوا اعتقادات دینی نقش ارزشمند دارد که باید به گونه ای فرهنگ تشیع را ترویج دهیم که تبلیغ گروهک های تکفیری در خصوص اعتقادات افراطی خود در فضای مجازی بی اثر شود.

دکتر واعظی در پایان گفت: باید همگی تلاش کنیم تا شرایط موجود در فضای مجازی را به نفع منافع ملی رقم بزنیم و تهدیدها را از بین ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار