سخنگوی نیروی انتظامی ناجا در نشست خبری:

پنل‌های انتخاباتی جمع‌آوری شده مجهول‌المسئولیت بودند/فایل های صوتی روانگردان در کشور موجود نیست

سخنگوی نیروی انتظامی علت جمع آوری بنرهای یکی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری را در روز 22 بهمن در تهران را اعلام کرد.

جزئیات جمع آوری بنرهای آیت الله هاشمی رفسنجانی/فایل های صوتی روانگردان در کشور موجود نیستبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی امروز (دوشنبه )در نشست خبری اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته توضیحاتی در این زمینه اعلام کردند براین اساس که بنرهای مجهول المسئولیت که مشخص نبود برای کجا هستند، در روز 22 بهمن توسط پلیس جمع آوری شد. از آنجایی که این بنرها الزامات تبلیغاتی را رعایت نکرده بودند جمع آوری و به مراجع قضایی تحویل شد و اکنون منتظر هستیم تا نتایج را اعلام کنند.

وی در مورد ساز و کارهای میتینگ های انتخاباتی افزود: این ساز و کارها متفاوت هستند و چنانچه برای برگزاری میتینگ های انتخاباتی مجوزی گرفته شود باید پلیس را مطلع کرده چرا که پلیس مجری برقراری نظم و تامین امنیت است. 

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: نیروی انتظامی با کمک سایر سازمان های مرتبط قبل و حین و بعد از مراسم 22 بهمن با اشراف اطلاعاتی و با حضور مستمر و پیوسته موجب ایمنی کامل مراسم را فراهم کرد و هیچ کنش امنیتی در هیچ جای کشور اتفاق نیافتاد. 

وی ادامه داد: ناجا با به کارگیری بیش از 250 هزار نیرو، مسئولیت اصلی تأمین نظم و امنیت انتخابات را به عهده دارد و پیش بینی می شود انتخاباتی امن و ایمن در فضای رقابت آمیز و مشارکت حداکثری برگزار شود و ناجا به عنوان وظیفه ذاتی پلیس، از آمادگی کامل برای پیشگیری از وقوع هر کنش برخوردار است. 

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی گفت: این تخلفات در فضای مجازی رصد می شود و موارد احتمالی به وزارت کشور و سیستم های مرتبط اعلام خواهد شد اما اکنون در مورد آمار این تخلفات اطلاع دقیقی در دست نیست. 

وی با اشاره به قرارگاه مبارزه با تخلفات انتخاباتی افزود: با توجه به تجربیات گذشته و آموزش ها به بهترین نحو با افرادی که خارج از ضوابط اقداماتی را انجام دهند اعمال قانون می کنیم. 

* کاهش 8درصدی خودکشی نسبت به سال گذشته 

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 8 درصدی میزان خودکشی در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: اینکه گفته می شود خودکشی تبدیل به هنجار شده از نظر علم جامع شناسی درست نیست. 

به گفته وی؛ در سال 93 حدود سه هزار نفر در کشور خودکشی کردند که البته این رقم امسال نسبت به گذشته کاهش داشته است. 

* هنرمندان در برخورد با بدحجابی در حاشیه امن نیستند 

سردار منتظرالمهدی در مورد برخورد با بدحجابی هنرمندان بویژه در جشنواره فیلم فجر، گفت: هنرمندان در حاشیه امن نیستند و همه در برابر قانون یکسانند. حضور پلیس در برج میلاد بر حسب وظیفه ذاتی خود و به منظور تأمین نظم و امنیت بوده است. 

وی اضافه کرد: هر محفل یا جمعیتی تشکیل شود پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود حضور می یابد چنانچه نیاز باشد تذکر می دهد. 

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه در رابطه با جشنواره فجر دستگیری نداشته ایم، گفت: حضور پلیس سبب رضایت مردم و مسئولان بوده اما در مورد پوشش هنرمندان باید از دستگاه های فرهنگی سوال کنید. 

وی اضافه کرد: ما با مد مخالف نیستیم اما باید این موضوع مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و دین اسلام باشد که البته این موضوع هم اکنون تبدیل به مسئله اقتصادی غیر رسمی شده که باید با آن برخورد شود. 

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد گرداندن دو نوجوان در ساری به دلیل شکستن شیشه های یک مغازه توسط پلیس گفت: با گرداندن اراذل مخالف هستم مگر در مواردی که به دستور قضایی انجام شود که پلیس باید آن را اجرا کند اما گفته می شود این 2 نوجوان برای بازسازی صحنه حضور یافته بودند.

* مشکلی در مرزهای کشور وجود ندارد 

وی اعلام کرد: باتوجه به پایش مستمر در مرزها و اشراف کامل اطلاعاتی توسط مرزبانان مشکل خاصی در مرزها وجود ندارد و تعدادی عضو گروهک های تروریسی که قصد ورود به کشور را داشته اند، توسط مرزبانان دستگیر شده اند.

* پلیس در مواجهه با شهروندان اصول اخلاقی را رعایت می کند

سردار منتظرالمهدی با تأکید بر این که پلیس باید در مواجهه با شهروندان اصول اخلاقی را رعایت کند، گفت: البته اکثریت ماموران اصول اخلاقی را رعایت می کنند ولی چنانچه متوجه شویم ماموری خلاف آن عمل کند، تذکر خواهیم داد. 

وی به آموزش های مداوم ماموران اشاره کرد و گفت: به ماموران راهکارهای ارتباط مناسب با ارباب رجوع آموزش و به صورت مداوم این آموزش ها یادآوری می شود. همانگونه که هم اکنون شاهد رضایتمندی مردم در حوزه کلانتری ها به رغم افزایش پرونده ها در کلانتری ها هستیم.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: گشت های انتظامی در تهران محسوس است، به گونه ای که این گشت ها از صبح به صورت شبانه روز فعالیت کرده و در مواجهه با هرگونه تخلفی عکس العمل نشان می دهند.

* فایل های صوتی روانگردان در کشور موجود نیست

سخنگوی ناجا اعلام کرد: فایل های صوتی به نام روانگردان های دیجیتالی در کشور موجود نیست اما ممکن است دیر یا زود اشاعه یابد. 

وی افزود: این فایل ها پالس هایی را ایجاد می کنند و با فرکانس های متفاوتی که در مغز وارد کرده اثرات مواد مخدری چون کوکائین، کراک، تریاک و حتی سایر مشروبات الکلی را شبیه سازی کرده و اثرات روحی روانی در فرد بر جای می گذارد و سبب پرخاشی کاذب، تشنج و سایر عوارض دیگر می شود و فرد برای استفاده از آن به یک اتاق تاریک و یک فایل صوتی نیاز دارد.

سردار منتظرالمهدی به آگاه سازی جوانان در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید به جوانان آموزش نه گفتن را آموخت چرا که مصرف مواد مخدر که به پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و بیش از 6 دهه بشر را درگیر کرده و 385 ماده تخطیری در دنیا به وجود آورده از دغدغه اصلی مسئولان به شمار می رود. 

* فروش وسایل انتظامی باید از طریق شرکت های انتظام انجام شود

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد فروش وسایل انتظامی از جمله شوکر، اسپری های اشک آور و باتوم در حسن آباد، افزود: این وسایل باید از طریق شرکت های انتظام در اختیار افراد واجدالشرایط قرار گیرد. 

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: اماکن به مغازه ها یادآوری کرده و تذکرات لازم را ارائه داده تا فروش لباس و وسایل انتظامی با ارائه کارت شناسایی انجام شود. با این حال، این موضوع اجتناب ناپذیر است اما ارائه ابزارهای انتظامی از جمله شوکر، اسپری های اشک آور و باتوم باید حتما از طریق شرکت های انتظام انجام شود. 

* تهیه و پخش فیلم های مستند چهارشنبه سوری توسط صداوسیما

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به حادثه اخیر به منظور تهیه مواد محترقه در خانه ای و مجروح و کشته شدن هشت نفر (هفت نفر مجروح و یک نفر کشته) گفت: آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان در زمان مقرر انجام می شود اما در این راستا فیلم های مستندی از سال های گذشته تهیه و از طریق صداوسیما به عنوان تذکر پخش خواهد شد.

وی با اشاره به این که در این راستا کشفیاتی داشتیم، گفت: البته سال به سال شاهد فرهنگ سازی بهتر در این زمینه هستیم و آگاهی مردم نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

* ماموران نیروی انتظامی بر اساس قانون در مواقع خطر از خود دفاع می کنند

سردار منتظرالمهدی در رابطه با حادثه سبزه وار و کشته شدن یکی از متهمان به دست پلیس گفت: بر اساس ماده 156 مجازات اسلامی به دلیل دفاع مشروع و در مواقع خطر، ماموران می توانند از خود دفاع کنند اما در رابطه با این حادثه ماموران در اختیار دژبان کل ناجا قرار گرفته اند و نتایج آن اعلام خواهد شد. 

* افزایش صد در صدی 12 کد جریمه

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: از 171 کد جریمه راهنمایی و رانندگی نرخ 39 کد افزایش یافت و از این تعداد 12 کد افزایش صد درصدی داشته است و بالاترین نرخ جریمه شامل افرادی می شود که در حالت مستی رانندگی کنند یا از مواد روان گردان استفاده کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از جرائم 50 درصد افزایش یافته اند، ادامه داد: افزایش جریمه ها باید در سند زندگی خانواده تاثیرگذار باشد.

سردار منتظرالمهدی در مورد حادثه اخیر گروگانگیری نوجوان 13 ساله در آبادان و درگیری اراذل و اوباش با پلیس، گفت: پلیس در مواجهه با اراذل و اوباش با توجه به تجهیزات و آمادگی برخورد می کند و اگر در مواردی جا بماند، طبیعی است.

به گفته وی تمام افرادی که اقدام به گروگانگیری این نوجوان کرده بودند، دستگیر و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفتند.

*برخورد پلیس با خودروهای آلاینده 

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: برای داشتن هوای پاک نیاز به عزم جدی و طرح جامع هستیم.

سردار منتظرالمهدی افزود: پلیس به عنوان کنترل کننده وظیفه خود را انجام می دهد و در صورت برخورد با خودروهای دودزا فارغ از پلاک شخصی، دولتی یا انتظامی بودن آن ها، اعمال قانون می کند.
وی در مورد نصب اطلاعیه از سوی پلیس در یکی از صنف های بستنی فروشی مبنی بر عدم فروش وسایل ولنتاین، گفت: این موضوع صحت ندارد این حکم از سوی صنف بستنی فروشی از طریق تلگرام اطلاع رسانی شد.

* آخرین وضعیت استرداد خاوری

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد آخرین وضعیت استرداد خاوری به ایران گفت: 189 کشور عضو سازمان اینترپل هستند و آنچه وظیفه پلیس اینترپل است ، ردیابی و شناسایی است که پلیس ایران خاوری را در کانادا شناسایی کرده و سازمان اینترپل موظف است بعد از معاضدت قضائی ، وی را به کشور استرداد کند که امیدواریم خاوری با دیپلماسی وزارت امور خارجه استرداد شود.

* ورود 700 دستگاه پورشه 

سردار منتظرالمهدی در مورد ورود 700 دستگاه خودروی پورشه توسط یک خانم ، گفت: برای ورود این خودروها باید استانداردها رعایت شود و از مبادی قانونی وارد کشور شده و شکایتی نداشته باشد ، چنانچه در این زمینه شکایتی وجود داشته باشد، شماره گذاری خودرو انجام نمی شود که در مورد این 700 دستگاه پورشه، شماره گذاری انجام نشده است.

*وجود پلیس اطفال لازم و محسوس است

سخنگوی نیروی انتظامی وجود پلیس اطفال را لازم و محسوس دانست و گفت: پلیس اطفال به صورت فراگیر فعالیت خود را آغاز نکرده اما به صورت آزمایشی در تهران اجرا می شود.
منتظرالمهدی افزود: اکنون منتظر لایحه و ساز و کارهای آن هستیم تا متناسب با ظرفیت های که داریم در کشور اجرایی شود.

*حضور گشت های پلیس متناسب با مقتضیات زمانی انجام می شود 

وی در مورد حضور پلیس در مترو، گفت: حضور پلیس اعم از یگان ویژه و انتظامی براساس مقتضیات زمانی انجام می شود براین اساس در برخی موارد در قالب مانور، تمرین یا برای بازدارندگی است.

سردار منتظرالمهدی در مورد جمع آوری معتادان متهاجر، گفت: براساس ظرفیت هایی که بهزیستی و شهرداری ایجاد کرده ، آن ها جمع آوری می شوند همان گونه که اکنون معتادان متهاجر بویژه زنان در پارک هرندی جمع اوری شده اند و اگر زنان متهاجر در خیابان های تهران دیده شوند بار دیگر به مراکز مربوطه فرستاده می شوند.

وی در مورد جمع آوری متکدیان، گفت: مسئولیت آن ها به عهده شهرداری است و پلیس نقش پشتیبانی و انتظامی را به عهده دارد.

*مبارزه با قاچاق کالا به بانک مرکزی واگذار شد

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: برابر ماده 7 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، این مسئولیت به بانک مرکزی واگذار شد و پلیس به عنوان ضابط قضایی ورود می کند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: این قرارگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در مقابله با دانه درشت ها کشور راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در این مبارزه به دنبال کشف نیستیم، گفت: به دنبال مقابله از تولید تا عرضه در زمینه قاچاق هستیم و در حوزه پلیس مواردی که به دام می افتند به سیستم قضائی معرفی می شوند.

*قاریان و حافظان قرآن از سربازی معاف نمی شوند

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا قانونی برای معافیت قاریان و حافظان قرآن به تصویب رسیده است، افزود: این افراد از ارشدیت و کسر خدمت بهره مند می شمند اما از نظر قانونی از سربازی معاف نمی شود.

*بخشی از درآمد حاصل از جرائم رانندگی باید صرف خرید تجهیزات هوشمند شود

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه جرائم رانندگی به خزانه دولت واریز می شود، گفت: هیچ مبلغی از جرائم به پرسنل و ماموران ناجا داده نمی شود اما باید 15 درصد از این جرائم به پلیس برای خرید تجهیزات به روز و سیستم های هوشمند تعلق گیرد.

سردار منتظرالمهدی بیان کرد: به ازای هر مبلغی که در پلیس تزریق شود، صرف خرید تجهیزات شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
مجهوالمسئولیت!؟واژه گرانسنگی است!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
درود سردار
پلیس و نیروی انتظامی انصافا در بر خورد با اجتماع الخصوص در شهرهای
کوچک همراه با توهین و خشونت و بر خلاف قانون است.
متاسفانه این وضعیت پس از حضور سردار اشتری در نیروی انتظامی
افزایش چشمگیری داشته است طوری که به دلیل رفتارهای خلاف
قانون ایشان مردم رنجیده خاطر شده و گاه شنیده می شود از شرکت
در انتخابات خود داری می کنند. که این بسیار بد است.
امیدوارم مردم عزیز به دلیل رفتار بد پلیس و انتظامی از کارهای ملی
باز نمانند. و امیدوارم سرداار اشتری و سردار مومنی این مهم را به زیر
دستان خود گوش زد کنند .
بهتر است آموزشهای لازم داده شود و زفتارها قانون مند شود.
این آرزوی ما مردم است.
امیدوارم.
آخرین اخبار