سرقت گوشی های آیفون به شیوه بدل اندازی+ عکس

مردی که به شیوه بدل اندازی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه 23/10/1394 گزارش یک فقره سرقت گوشی تلفن همراه آیفون 6 از یک مغازه موبایل فروشی  در آدرس سعادت آباد – خیایان سرو غربي به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد . 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که فردی حدودا 40 ساله با مراجعه به مغازه فروشِ گوشی تلفن همراه و به بهانه خرید گوشی تلفن همراه ، به شیوه "بدل اندازی" اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی 3 میلیون تومان کرده است . 

سرقت گوشی های آیفون به شیوه بدل اندازی+ عکس

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه بدل اندازی و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

اظهارات مالباخته : 
صاحب مغازه فروش گوشی تلفن همراه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 23/10/1394 مردی حدودا 45-40 ساله به مغازه بنده مراجعه و درخواست خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون 6 را نمود ؛ پس از توافق بر سر قیمت گوشی ، این شخص یک کاغذ کادو را از داخل کیف خود کرد خارج و به بهانه اینکه قصد دارد تا گوشی خریداری شده را به همسرش هدیه کند ، از من خواهش نمود تا گوشی ( جعبه گوشی ) را برایش کادو نمایم ؛ پس از کادو پیچ نمودن جعبه حاوی گوشی تلفن همراه آیفون 6 ، این شخص عابربانکش را به من داد و همزمان جعبه ی کادوی حاوی گوشی را از من گرفت و در داخل کیفش گذاشت ؛ چندین نوبت اقدام به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه Pozz داخل مغازه کردم اما پولی داخل حساب وجود نداشت؛ در ادامه این شخص ضمن عذرخواهی از من و بازگرداندن جعبه ای کادوپیچ شده از من خواهش کرد تا برای دقایقی جعبه ی گوشی تلفن همراه خریداری شده را نزد خود نگه داشته تا او نسبت به تهیه پول اقدام نماید و به این بهانه از مغازه خارج شد " . 

صاحب مغازه موبایل فروشی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "پس از گذشت نزدیک به یک ساعت زمانیکه این شخص جهت گرفتن گوشی به مغازه مراجعه نکرد ، به تصور اینکه ایشان از خرید گوشی منصرف شده اقدام به باز کردن جعبه ی کادویی کردم که تصور می کردم در داخل آن گوشی تلفن همراه آیفون 6 قرار دارد اما در کمال تعجب متوجه شدم که این شخص به شیوه ای ماهرانه اقدام به دادن یک جعبه ی خالی ، دقیقا به اندازه ابعاد جعبه گوشی تلفن همراه آیفون 6 به من نموده ؛ آنزمان بود که متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم " . 

سرقت گوشی های آیفون به شیوه بدل اندازی+ عکس

شناسایی و دستگیری متهم : 
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در داخل مغازه ی مالباخته پرداخته و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین ها و انجام چهره نگاری ، موفق به شناسایی یکی مجرمین سابقه دار بنام "حمید . ط" ( متولد 1352 ) شدند که پیش از این بارها به اتهام تخریب ، محکومیت مالی و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شده است . 

با شناسایی دقیق تصویر متهم از سوی مالباخته ، کارآگاهان در اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه حمید در منطقه تهران نو – خیابان شهید غفاری شدند ؛ سرانجام متهم در مورخه 20/11/1394 ،  سوار بر یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی دستگیر شد . 

در بازرسی از خودرو متهم ، کارآگاهان موفق به کشف یک جعبه حاوی بسته های کادو پیچ شده ای شدند که همگی آنها دقیقا هم اندازه ی جعبه های گوشی های تلفن همراه بویژه مدل آیفون 6 انتخاب و با کاغذهای هم شکل ، بسته بندی (کادو) شده بودند . 

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : تحقیقات در خصوص این پرونده در مراحل اولیه قرار دارد ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی بویژه فروشندگان گوشی های تلفن همراه که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه نمایند . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
كافیه هم وزن بشه
یكم خاك تو پلاستیک نوارپیچ میكنه میزاره توش
منظور خالی از گوشی موبایل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
چطوری فروشنده جعبه خالی رو ازجعبه پر تشخیص نداده؟.
آخرین اخبار