سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری مطرح کرد؛

کشف و ضبط بیش از هفت هزار کیلو مواد محترقه خطرناک/هلاکت 175 نفر از اشرار در مرزهای شرقی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: بیش از هفت هزار مواد محترقه پر خطر کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط بیش از هفت هزار کیلو مواد محترقه خطرناکبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری امروز (دوشنبه) اظهار داشت: بیش از هفت هزار کیلو مواد محترقه پر خطر کشف و ضبط شده که این عدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش 8 درصدی را داشته است. 

وی ادامه داد: شاهد افزایش 132دستگیر شدگان در این حوزه بوده ایم که 1304 نفر دستگیر شده داشته ایم.

*مخاطره  آفرینان امنیت مردم در چهارشنبه سوری مهمان پلیس خواهند بود

سردار منتظرالمهدی در خصوص امنیت چهارشنبه سوری اظهار داشت: پلیس با کسانی که امنیت و آرامش مردم را به مخاطره وادارند برخورد کرده و این اشخاص مدتی را مهمان پلیس خواهند بود.

وی ادامه داد: رفتار نوجوانان نسبت به سال‌های گذشته برمدار هنجار و آرامش مندی سوق دارد.

از استقرار بیش از دو هزار ایستگاه چادر نوروزی تا تمهیدات انجام شده برای تعطیلات نوروز

در خصوص تمهیدات انجام شده برای تعطیلات نوروز گفت: از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از 30 هزار بالگرد پشتیبانی عملیات برای امنیت و آرامش هموطنان خود در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از 2 هزار ایستگاه و چادر نوروزی در جای جای کشورمان برپا شده  که از این تعداد 400 مورد در پایتخت مستقر شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس و تمکین بیشتر مردم مختص روزهای نوروز است که این اتفاق برگرفته از سه مولفه پلیس و مردم، نظم و قانون مندی و نشاط بهاری است.

*کاهش 3.1 درصدی تلفات جاده‌ای طی یازده ماه گذشته امسال

سردار منتظرالمهدی در خصوص تلفات جاده‌ای امسال گفت: طی یک ماه گذشته شاهد کاهش3.1 درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم که حدود کشته‌های ما به 405 نفر کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که تلفات جاده‌ای نوروز 94 نسبت به 93 با کاهش چشمگیری مواجهه بوده ،تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا این بار رکورد کاهش را برای نوروز 95 افزایش دهیم.

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص بیشترین دلیل تلفات جاده‌ای به ویژه در نوروز گفت: بیشترین واژگونی خودروها در نوروز به دلیل رانندگی بعد از صرف غذا یا ناهار بوده  و در ساعات بین 14 تا 18 بعد از ظهر اتفاق افتاده است.

سردار منتظرالمهدی افزود: تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ که در ایام نوروز به ثبت رسیده میزانی حدود 26 درصد را به خود اختصاص داده است و تصادفات منتهی به فوت بیشتر در شعاع 30 کیلومتری شهرها واقع شده است که باز هم علت اصلی آن خستگی و خواب آلودگی مشخص شده است.

وی ادامه داد: اختصاص 32 درصدی عدم رعایت فاصله طولی و توجه به جلو بوده ،21.1  درصد تخطی از سرعت مطمئنه و 16.5درصد انحراف به چپ از دیگر دلایل تلفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

*ابطال 5 هزار گواهینامه به دلیل تخلفات

سردار منتظرالمهدی در خصوص عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی  گفت: در طی یکسال گذشته 1 میلیون و 500 هزار گواهینامه صادر شده و 5 هزار گواهینامه به علت تخلفات ابطال شده است.

*روند رو به رشد سرقت در حوزه پلیس آگاهی

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص عملکرد پلیس آگاهی طی یک سال گذشته  اظهار داشت: پلیس آگاهی  از سال 87 به بعد روند رو به رشدی را در حوزه سرقت شاهد بوده  که حتی در  برخی از سال‌ها عملکرد آن‌ها در حوزه سرقت بسیار زیاد بوده است.

سردار منتظر المهدی گفت:  امسال شاهد کاهش چند درصدی در حوزه سرقت بوده‌ایم که 51 درصد سرقت‌ها خود بوده ‌است که 50 درصد این سرقت‌ها توسط معتادان انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از 95 درصد خودروهای سرقت شده کشف شده است.

سردار منتظرالمهدی در خصوص مولفه‌های اثر گذار حوزه سرقت گفت: سرقت سه مولفه اثر گذار به نام فرصت، سهولت و سرعت دارد که فرصت و سهولت از جانب مردم ایجاد شده  و سرعت از جانب سارق، که پلیس توصیه می‌کند در مواقع ترک منازل حتما منزل خود را به افراد مطمئن و همسایه معتمد بسپارند و پول نقد، طلا و جواهرات را در خانه نگهداری نکنند که در این حوزه شاهد  کاهش خسارتی به میزان 5.5 درصد بوده‌ایم.

* از افزایش کشف و ضبط 16 درصدی مواد مخدر تا جمع آوری معتادان متجاهر

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: در یازده ماه گذشته شاهد افزایش 16 درصدی کشف و ضبط مواد مخدر بوده‌ایم  و برای شناسایی و انهدام باند‌های توزیع و تولید مواد مخدر مخصوصا صنعتی توفیقات خوبی را برای شناسایی و انهدام آن‌ها داشته‌ایم.

وی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر گفت: 120 هزار معتاد متجاهر در کشور حضور دارند که 5 هزار نفر آن‌ها در تهران ساماندهی  شده‌اند و نیروی انتظامی تلاش می‌کند تا به جامعه آماده آن‌ها اضافه نشود و برای محقق شدن این اتفاق رویکرد پیشگیرانه مد نظر است که اولین ایستگاه آن خانواده، دوم مدارس و مجامع آموزشی و سوم مساجد و سایر دستگاه‌های ذیربط نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند.

* افزایش 35 درصدی هلاکت اشرار

 سخنگوی نیروی انتظامی افزود: وسعت مرزبانی ما بیش از 8 هزارو 755 کیلومتر است که از این مقدار 7 هزارو 500 کیلومتر آن به وسیله مرزبانان نیروی انتظامی پاسبانی می‌شود.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: شاهد افزایش  35 درصدی هلاکت اشرار، افزایش 60 درصدی کشف سلاح قاچاق، افزایش ماموریت‌های پرسنل مرزبانی، کاهش 42 درصدی شهدای نیروی انتظامی داشته‌ایم.

وی در خصوص تجهیز امکانات نیروی انتظامی گفت: 4 هزار خودرو و هزار دستگاه موتورسیکلت به ناوگان نیروی انتظامی  افزوده شده  و توان تمرکز پلیس در منطقه مرزی نیروی انتظامی با افزایش 80 درصدی مواجهه شده است.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: 175 نفر از اشرار در مرزهای شرقی و 110 نفر از عناصر ضد انقلابی در غرب کشور تاکنون دستگیر شده‌اند.

*بیش از 30 هزار خودرو مورد تذکر پلیس امنیت قرار گرفته است

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص اقدامات  سالانه حوزه پلیس امنیت و گذرنامه گفت: بیش از 30 هزار خودرو که موجب ناامنی مردم شده از جانب پلیس امنیت مورد تذکر قرار گرفته است.

سردار منتظر المهدی در خصوص اقدامات پلیس گذرنامه افزود: بیش از سه میلیون و 500 هزار جلد گذرنامه در طی ماه‌های گذشته صادر شده و در این چندین روز باقی مانده از سال پرسنل پلیس گذرنامه در تلاش هستند تا در کم‌ترین زمان ممکن مطالبات مردم را به نحو احسن اجرا کنند.

*افزایش 28 درصدی مهارت تیراندازی و رزمی پرسنل نیروی انتظامی 

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص اقدامات سالانه ارگان خود در خصوص حوزه تربیت و آموزش خود گفت: قرارگاه آموزش امسال تشکیل شد که در پی آن بیش از 28 دوره معادل 4 هزار و 8 ساعت آموزش برای پرسنل نیروی انتظامی به اجرا درآمد که این دوره باعث افزایش 28 درصدی مهارت رزمی و تیراندازی و افزایش 65 درصدی آمادگی جسمانی پرسنل شده‌ است.

وی ادامه داد: جلسات استاندارد سازی و تعالی رفتاری برای بیش از 50 هزار نفر از پرسنل برگزار شده و 1800 نفر از پرسنل به کلانتری‌ها  اعزام شده‌اند.

*افزایش 17 درصدی جرایم سایبری

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص عملکرد پلیس فتا گفت: در حوزه پلیس فتا افزایش 17 درصدی جرایم سایبری را داشته‌ایم که از 89 درصد جرایم سایبری ایجاد شده طی امسال 17 درصد آن‌ها دستگیر شده‌اند که از این تعداد 83 درصد مردان و 17 درصد را زنان شامل شده‌ بودند.

سردار منتظر المهدی ادامه داد: 14 هزار و 400 مورد تماس و مراجعه به پلیس فتا را داشته‌ایم که بیشترین مراجعات در حوزه برداشت‌های غیر مجاز و مزاحمت‌ بر خط اینترنتی بوده است.

*افزایش 500 درصدی پهنای باند پلیس فاوا

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص عملکرد سالانه پلیس فاوا گفت: پلیس فاوا با افزایش 500 درصدی پهنای باند خود روبه رو بوده  و 300 میلیون خدمت توسط دفاتر  خدمات الکترونیک در هزار و دو مرکز پلیس + 10 تاکنون ارائه شده است.

 وی بیان کرد: تصمیم بر آن است تا نظارت و پایش هوشمندانه تصویری را  به سبب ایجاد مراکز مانیتوری تصویری در تمام مراکز نیروی انتظامی در سطح کشور افزایش دهیم.

* 430 هزار پیام ثبت شده در سامانه شکایات و انتقادات ناجا

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص تعداد پیام‌های ثبت شده در سامانه شکایت این ارگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 430 هزار پیام به مراکز نظارتی همگانی پلیس ارسال شده که 50 درصد آن انتقاد، 30 در صد آن تقدیر و  تشکر، 6 درصد شکایت از مرکز پلیس و 16 درصد پیشنهادات و ارائه راه‌کار بوده است.

سردار منتظر‌المهدی ادامه داد:  بیشترین تماس‌ها در خصوص وظیفه عمومی، جرایم راهنمایی و رانندگی و گاهاً شکایت و انتقاد از نحوه رفتار پلیس بوده است.

*عملکرد سالانه پلیس 110

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص عملکرد سامانه پلیس 110 گفت: از ابتدای سال تاکنون پلیس 110، 21 میلیون و 500 هزار تماس داشته که در خصوص جرایم رانندگی، سرقت، نزاع خیابانی و معتادان متجاهر بوده است.

* افزایش 100درصدی استمداد مجرمان به داخل کشور

سردار منتظر المهدی در خصوص عملکرد پلیس اینترپل تصریح کرد: در پلیس اینترپل شاهد عملکردی با افزایش 30 درصدی و ردیابی متهمان خارج از کشور بوده‌ایم که استرداد مجرمان به داخل کشور افزایش یک درصدی را به خود اختصاص داده است که بیشتر آن‌ها از نوع مسائل اقتصادی و مالی بوده است.

*برگزاری 18 هزار جلسه عقیدتی سیاسی

سخنگوی نیروی انتظامی درباره عملکرد سالانه حوزه عقیدتی و سیاسی، تصریح کرد: بیش از 18 هزار جلسه عقیدتی سیاسی، بیش از 6 هزار جلسه تشریح بیانات مقام معظم رهبری، 8 هزار 500 جلسه انس با قرآن، 7 هزار جلسه آموزش نهج‌البلاغه در جهت بصیرت افزایی پرسنل نیروی انتظامی برگزار شده است.

وی ادامه داد: 50 نفر از پرسنل نیروی انتظامی برای حفظ یک جزئی تا سه جزئی قرآن کریم آموزش دیده و آماده شده‌اند.

*افزایش 10 درصدی آموزش چهره به چهره

سردار منتظرالمهدی در خصوص آموزش همگانی و اقدامات فرهنگی نیروی انتظامی، گفت: افزایش 10 درصدی در حوزه آموزش چهره‌به‌چهره با حضور مربیان در مدارس، افزایش 76 درصدی مباحث علمی و فرهنگی در تالارهای گفت‌وگو،  افزایش 31 درصدی تولیدات رادیو، افزایش 37 درصدی تولیدات تلویزیون، افزایش 72 درصدی تولیدات نشریات و چاپی و افزایش 50 درصدی نمایشگاه تخصصی، انتظامی و فرهنگی را در عملکرد سالانه ناجا در حوزه اقدامات فرهنگی به ثبت رسانده‌ایم.

*کاهش 5.5 درصدی سرقت 

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص آمار مربوط به کاهش تخلفات گفت: امسال شاهد کاهش 5.5 درصدی سرقت، کاهش 3.1 درصدی تلفات، کاهش 3.5 درصدی قتل و کاهش 80 درصدی سوانح و حوادث در کل کشور بوده‌ایم.

*حل 350 هزار پرونده در مراکز مددکاری کلانتری‌ها

سردار منتظرالمهدی در خصوص عملکرد سالانه مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها گفت: بیش از 650 واحد از کلانتری‌های کشور دارای مرکز مشاوره و مددکاری هستندکه تاکنون 350 هزار پرونده به این مددکاری ها ارجاع داده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از 70 درصد پرونده‌ها در مراکز مشاوره و مددکاری‌های کلانتری‌ها به توافق منتج شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
خسته نباشید همشون بکنید زندان آدم بشن تا دیگه موجب اذیت و آزار مردم نشن
آخرین اخبار