سخنگوی ناجا:

سوشا مکانی شاکی خصوصی دارد/ مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌توان زد

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به جریان حمله به سفارت عربستان گفت: مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد، آخرین درمان روش سلبی است.

سوشا مکانی شاکی خصوصی دارد/ مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌توان زدبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در ششمین نشست خبری که در سالن فجر برگزار شد، اظهار داشت:دو شب گذشته  تعدادی از معترضان به سفارت عربستان هجوم بردند و بخشی از سفارت را تخریب کردند که با حضور پلیس این مسئله تحت کنترل درآمد.

وی تصریح کرد: 50 نفر از معترضان در همان صحنه دستگیر شده و برای  بررسی تحویل مراجعه قضایی داده شده‌اند.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان این که سفارت عربستان تحت کنترل است، افزود: از کارکنان سفارت کسی صدمه ندیده و تنها کمتر از ده نفر از ماموران انتظامی ما صدمه دیده بودند.

سردار منتظر المهدی در ادامه گفت: پلیس دیپلماسی در سفارت حضور داشته که به محض این اعتراض تعداد آنها تقویت شده بود.

وی ادامه داد:‌ مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد، آخرین درمان روش سلبی است.

*سوشا مکانی دیروز بازداشت شد

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص پرونده بازیکن پرسپولیس اظهار داشت: سال گذشته شکایتی به دادسرای جرائم رایانه‌ای در خصوص سوشا مکانی بازیکن پرسپولیس ارسال شده بود که در پی عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی پرونده‌ی این شخص مجددا به راه افتاد و بازپرس این فرد را احضار کرد، اما او در زمان احضار تمکین نکرده و دستور بازداشتش صادر شد.

به گفته سخنگوی ناجا، در حال حاضر این فرد به دادسرای رسانه و فرهنگ تحویل داده شده و یک شاکی خصوصی هم از سال گذشته دارد.

*تلفات جاده‌ای ایران پایین تر از میانگین نرم دنیا است

وی اظهار داشت: نرم تلفات جاده‌ای کشورمان از میانگین نرم دنیا پایین تر است به طوری که در دنیا به ازای هر 10 هزار نفر 7.5 کشته به ثبت رسیده که در کشور ما این آمار 7 نفر بوده که باید آمار را به یک نفر کاهش داد.

 سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: در 9 ماهه اول امسال کاهش تلفات را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌ایم که این امر به سبب همکاری‌های خوب مردم، پلیس و آموزش بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: 47 درصد تصادفات داخل شهر به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو بوده و تصادفات جاده‌ای به علت انحراف به چپ و خارج شدن از خط سفید جاده‌ها است.

سردار منتظر المهدی  گفت: در سال گذشته که تعداد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت 28 میلیون و آمار تلفات جاده‌ای 16 هزار و 872 نفر بوده که در نه ماه اول امسال این آمار به 331 نفر کاهش یافته است.

*یک میلیون خودروی نو شماره در کشور

یک میلیون وسیله نقلیه نو شماره تاکنون به ثبت رسیده که از این تعداد حدود ششصد خودرو بوده و مابقی موتور سیکلت گزارش شده است در نتیجه هم اکنون 29 میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور در حال تردد هستند که از این مقدار 17 میلیون تعداد خودرو بوده و ما بقی مانده تعداد موتور سیکلت‌ها است.

*وعده‌ کاندیدهای مجلس فضایی نباشد/عوامل بازدارنده حذف نمی‌شود

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص وعده‌های برخی کاندیدهای مجلس گفت: برخی کاندیدهای مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی از جمله حذف گشت ارشاد جهت بالا بردن آرای خود مطرح می‌کنند که این وعده‌های فضایی و دور از عقل و واقعیت‌ها است.

سردار منتظر المهدی با بیان این که برخی از وعده‌ها  ابزارهای انتخاباتی هستند، تصریح کرد: وعده های انجام نشدنی که قوانین جمعی کشور هستند نه تنها آب را برای این کاندیدها گرم نمی‌کند،بلکه باعث پایین آمدن آرای آن‌ها نیز می‌شود چرا که با نظر یک فرد قانونی جمع نخواهد شد.

*اعدام از کیفر قاچاقچیان حذف نخواهد شد

وی در خصوص تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای حذف اعدام از قانون مجازات قاچاقچیان گفت: قوانینی از جمله اعدام از عوامل بازدارنده جرم بوده و نباید آن‌ها را حذف کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اصرار بر ماندن این قوانین دارد.

*آخرین مهلت پرداخت جریمه‌ سربازان غایب اعلام شد

وی گفت: سربازانی که 8 سال از خدمت سربازی عقب مانده‌اند تا 5 بهمن امسال فرصت پرداخت مبالغ جریمه‌ی خود را دارند در غیر این صورت دوباره باید مراحل ثبت نام خود را شروع کنند.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: از 287هزار نفر ثبت نام کرده تعداد 7هزار نفر پذیرفته نشده ، حدود 100هزار نفر مبالغ جریمه را پرداخت نکرده‌ و 170هزار نفر جریمه خود را پرداخت کرده‌اند .

وی افزود: 95درصد ثبت نام کنندگان سال گذشته و امسال دیپلم و زیر دیپلم بوده و بسیاری از آن‌ها متاهل بوده‌اند. 

*آیا ماشین‌های پلیس معاینه‌ی فنی دارند؟

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص دارا بودن معاینه‌ی فنی برای ماشین‌های پلیس گفت: ماشین‌های پلیسی که با پلاک شخصی در سطح شهر تردد می‌کنند همانند سایر ماشین‌های عادی باید معاینه‌ی فنی داشته باشند.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه ماشین‌های فرم نیروی انتظامی نوسازی شده،افزود: شواهد و قرائن فرسودگی در خودروهای نیروی انتظامی دیده نمی‌شود و این موضوع قابل پیگیری بوده و حتما بررسی خواهیم کرد.

*1میلیون و 235 خودرو فرسوده در کشور تردد می‌کنند

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص آلودگی هوا و آلاینده‌ها اظهار داشت: در بحث آلایندگی مهم‌ترین علل منابع متحرک از جمله خودروها هستند که باید استاندارد سازی خودروها رعایت شده و معاینه‌ی فنی با تمامی مولفه‌های ضروری آن چک شود.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه هم اکنون 17میلیون خودرو و 12 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند، گفت: 1 میلیون و 235 میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: مبدلی در اگزوز به نام کاتالیز وجود دارد که 90درصد گازهای سمی را خنثی می‌کند که باید به این مبدل در وسایل نقلیه توجه ویژه‌ای شود.

*نمره‌ رضایت مندی مردم به پلیس افزایش یافت

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص رضایت‌مندی مردم به عملکرد پلیس در راهپیمایی 18 و 19 ماه صفر(9 و 10 آذر) زائران کربلا گفت: در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران با ابزار سنجشی پرسشنامه از زائران بالای 15 سال نمره‌ی رضایت‌مندی به عملکرد پلیس 17.64 درصد به دست آمد.

سردار منتظرالمهدی بیان کرد : رضایت‌مندی مردم به عملکرد پلیس  حدود 1.2 درصد افزایش یافته ولی بیشترین مشکل بحث ویزاهای جمعی و گروهی بود که سال آینده با انجام رایزنی‌هایی مرتفع خواهد شد.

*حدود ششصد نفر از زنان معتاد متجاهر تهران دستگیر شدند

وی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی جهت برخورد با زنان معتاد متجاهر گفت: دو الی سه هفته پیش حدود ششصد نفر از زنان و سه هزار نفر مردان معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: به هر میزانی که سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله شهرداری و بهزیستی اماکنی را برای نگهداری و ترک اعتیاد معتادان متجاهر فراهم کنند بلافاصله آن‌ها را از سطح شهر جمع آوری کرده و تحویل مراکز خواهیم داد.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به این که افراد آینه‌ای برای عبرت جوانان هستند، تاکید کرد: باید پیشگیری از ایستگاه اول که خانواده‌ها محسوب می‌شود، انجام گیرد تا به تعداد معتادان جامعه اضافه نشود.

سردار منتظر المهدی  گفت: خانواده‌ها باید تشویق را جایگزین تنبیه و سرزنش جوانان خود کنند تا بسیاری  از مشکلات حل شود چرا که جدایی و فرار  از منزل و کانون خانواده باعث اعتیاد بسیاری  از جوانان شده است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری  از ورود مواد مخدر به کشور 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح تقدیم کشور کرده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ دی ۱۳۹۴
سردار عزیز الحمدلله این بارهم نیروهای دلاور و مخلص ناجا درباره حوادث سفارت عربستان سربلند و روسفید شدند
آخرین اخبار