سعیدی: مشهود بودن جای خالی مدیریت حل بحران در رفع آلودگی هوا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،گفت:در بحث آلودگی ها و کمک به حل آن، نگاه مسئولان به آسمان است تا شاید باد و بارانی ببارد، اما وظیفه مدیریت حل بحران چه می شود؟

سعیدی: مشهود بودن جای خالی مدیریت حل بحران در رفع آلودگی هوا
محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جای مدیریت حل بحران در رفع آلودگی شدیدا خالی است، اظهار کرد: برخی از مسئولان می گویند کنترل آلودگی هوا از عهده ما خارج شده  و نگاهشان به آسمان در پی باد و باران است.
   
وی با بیان اینکه با مدیریت در حل بحران قطعا می توان بخشی از آلودگی را کنترل کرد، افزود: برای اجرای درست و کنترل آلودگی، نیازمند به همت و اراده از سوی مسئولان هستیم که در حال حاضر هیچ گونه تلاشی در حل این مشکل را شاهد نبوده ایم. 

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو، ادامه داد: برای کمک به حل مشکل آلودگی هوا، نیازمند به اعمال یکسری از محدودیت ها هستیم و این درست نیست که ما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده و منتظر حل مشکلات از جانب خداوند متعال باشیم چرا که پروردگار به انسان عقل داده تا با استفاده از آن بتواند مشکلات را برطرف کند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال محدودیت ها، تاکید کرد : پالایشگاه ها، پتروشیمی، نیروگاه های سوخت فسیلی و کارخانجاتی که گازهای آلوده را به سطح شهر منتقل می کنند، باید مجبور به استفاده ازسیستم تصفیه کننده و تبدیل کننده شوند و این اعمال ها قطعا در کاهش آلودگی نقش تاثیر گذاری خواهد داشت. 

وی ادامه داد:با تقویت سیستم های حمل و نقل عمومی نیز می توانیم از ورود بخش قابل توجهی از خودروهای تک سرنشین و غیر ضروری جلوگیری کنیم، چرا که اگر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یابد بسیاری از شهروندان نیازی به استفاده از خودروهای شخصی پیدا نخواهند کرد. 

سعیدی در پایان گفت : نباید از مردم انتظار داشته باشیم که با کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند بنابراین  تقویت سیستم های حمل و نقل عمومی برای کنترل آلودگی بسیار ضروری بوده و مسئولان با همت و اراده در این بخش ها می توانند این معضل را مدیریت کنند. 

انتهای پیام /   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۴
دقیقا درسته. ما اصلا مدیریت حل بحران نداریم انصافا
آخرین اخبار