کاشانی: خودروهای تولیدی جدید باید بازبینی شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای طرح تعویض خودروهای فرسوده برای رفع و کنترل آلودگی هوا ، خودروهای تولیدی جدید باید بازنگری شوند.

ناصر کاشانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح تعویض خودروهای فرسوده اظهار داشت: هدف از اجرای طرح تعویض خودروهای فرسوده رفع آلودگی هوا است که برای کنترل آلایندگی ها علاوه بر تعویض، خودروهای جدید تولیدی نیز باید بازبینی شوند. 

وی تصریح کرد: در طرح تعویض خودروهای فرسوده بهتر است با در نظر گرفتن تسهیلاتی مانند اعطای وام هایی با اقساط طولانی مدت به افراد واجد شرایط ، در اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کنیم. 

کاشانی ادامه داد: هماهنگی میان نهادهای مربوطه در بحث تعویض خودروهای فرسوده و اجرای تاثیر گذار آن در رفع آلودگی هوا ، از جمله اقدامات موثر در این بخش خواهد بود. 

وی تاکید کرد: آلودگی هوا برطرف نخواهد شد مگر اینکه علاوه بر تعویض خودروهای فرسوده ، از سوخت سالم و یورو 4 استفاده شود که در این زمینه ورود سازمان محیط زیست برای بهبود بخشیدن به این امر، ضروری است. 

کاشانی افزود: در بحث کیفیت خودروها و ارائه سوخت سالم باید از علم روز دنیا و فناوری های نوین استفاده و نیز با تعامل با جهان ، ضعف های موجود در این بخش را هر چه سریع تر جبران کنیم. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر هنوز اقدامی در خصوص اعطای تسهیلات در تعویض خودروهای فرسوده انجام نشده اما امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته ، این امر در سال جدید ، تحقق یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار