سعیدی: سوخت خودروهای پرمصرف را در هیچ کجای دنیا شاهد نیستیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف سوخت خودروهای کشور از لحاظ درجه استاندارد و کیفیت ، بیش از حد مجاز بوده و ما در هیچ کجای دنیا شاهد سوخت پر مصرف این چنینی نیستیم.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصرف بیش از حد استاندارد سوخت خودروها اظهار داشت: مصرف سوخت خودروهای کشور از لحاظ درجه استاندارد و کیفیت ، بیش از حد مجاز بوده و ما در هیچ کجای دنیا شاهد سوخت پر مصرف این چنینی نیستیم. 

وی تصریح کرد : رعایت استانداردها و ارتقاء کیفیت از سوی خودروسازان به ویژه در بخش سیستم استاندارسازی مصرف سوخت ، کمک شایانی در بهبود وضعیت جوی و آلودگی ها خواهد کرد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان باید موظف به رعایت استاندارها شوند ،افزود: مصرف بیش از حد استاندارد سوخت و وجود خودروهای فرسوده در سطح شهر ، عامل مهم تشدید آلودگی در کلان شهر ها است که اگر کیفیت خودروها ارتقاء پیدا نکند ، آلایندگی هوا فاجعه بار خواهد شد. 

وی ادامه داد: بدلیل تردد خودروها در کلان شهرها ،دودهای ناشی از این وسایل نقلیه بی کیفیت ، در هوا باقی مانده و افراد جامعه بیشترین ضرر و آسیب را ، از این بی تدبیری ، خواهند دید. 

سعیدی با اشاره به خطرات جبران ناپذیر آلودگی هوا بر جان و سلامت افراد گفت : کمک به رفع آلودگی و مدیریت آن ، کاری عملی می‌خواهد که اجرای تاثیر گذار آن مستلزم کنترل در عملکرد دستگاه ها ی مربوطه و همچنین الزام خودورسازان ، به تولید با کیفیت است در غیر این صورت ، هیچ اتفاق مثبتی در حل این مشکل به وجود نمی آید .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/       
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۶ دی ۱۳۹۴
دختر خاله ام وقتی 4 ساله بود قلبشو عمل کرد و هیچ مشکلی نداشت تا الان که 22 سالشه چن روز پیش که از دانشگاه برمیگشت خونه حالش بد شد بردنش بیمارستان فهمیدن بیماریش دوباره برگشته بخاطر چی ؟ الودگی هوا و سم موجود در فضا
نماینده عزیز اگه این مطلب و کامنت هاشو میخونی با استفاده از همین نوشته ها تو مجلس دفاع کن فکر نکنم کسی این درد و بخونه و بتونه بی تفاوت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۴
با سلام
بنده سرپرست مادر بیمار خود هستم و با وجود 3 فرزند مجبورم مخارج مادر خود را نیز تامین کنم در حال حاضر بدلیل الودگی هوا مادرم همیشه بیمار می شود و هزینه بیمارستان و پزشکان هم که سر به فلک میکشد از شما نماینده محترم تقاضا داریم صدای ما را به گوش مسعولین مربوطه برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۴
من اسم دارم و وقتی زمستون میشه در به در شهرهای اطراف میشم. هم از کارم میوفتم هم هزینه هنگفتی که بابت کرایه خونه و دوا و دکتر میدم روزگار برام نذاشته. عاجزانه درخواست میکنم به این وضع رسیدگی کنید اخه تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ دی ۱۳۹۴
چرا سلامت مردم از کمترین اهمیت برخورد است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۴
قیمت خودروها رو بالا بردن کیفیتو پایین. هیشکی نیست که خودروسازان رو کنترل کنه؟ یعنی اینقد اینا قدرتمندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۳ دی ۱۳۹۴
مسعولان خواهش میکنم برای ماهایی که وطن دوست هستیم و دلمون نمی خواد برای این مشکلاتی که واقعا کوچیک نیستن از کشور خارج شیم، یک فکر اساسی بکنین. چرا باید کشور عزیزمون اینقد با کشور های دنیا متفاوت باشه چه اشکالی داره که ما تو فناوری و به رور شدن به اونا برسیم بخدا فقط همت میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۴
دولت به جای حمایت های کورکورانه از خودروسازان داخلی و دادن وام های خودرو از بودجه عمرانی کشور، به فکر اصلاح خودروی خودروسازان و نوسازی خودروها و گسترش ناوگان عمومی از جمله مترو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۴
من واقعا موافقم با اینکه در سال یکبار مسافرت میرفتیم الان اونم نمی تونیم بریم
فقط میخوام بگم مسعولان بخدا ما هم وطنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ دی ۱۳۹۴
ممنون از نماینده محترم حرف دلمونو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۴
خب عزیز من در ایران شاهد هستیم دیگه !
ما کلا باید یه چیزمون حداقل با بقیه دنیا فرق کنه که بگیم ما تافته جدا بافته ایم ...
همه جای دنیا سوخت و مصرف ماشیناشون استاندارده خب بنزینم گرونه میصرفه براشون با اون بنزین برن بیان چون مصرف ماشیناشون استاندارده.
ما اینجا مصرف ماشینامون استاندارد که نیست هیچی،هر روزم یه تز میدیم که بنزینو گرون کنیم کمتر مصرف بشه.
شما بنزین استاندارد با ماشین استاندارد با مصرف استاندارد ارائه بدین،بعدش گرون کنین.
حالا دخل و خرج به هم نمیخوره که بحثش جداست.
یه 6 ماه یبار سفر میرفتیم که اونم لطف کنین لذتشو بگیرین ازمون :))
آخرین اخبار