حافظی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

ریزگردهای شهر تهران بیشترین درصد خطر احتمالی به بیماری های قلبی و تنفسی را در پی دارد/ کربن فعال، جنس ریزگردهای پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: کربن فعال،‌جنس ریزگردهای پایتخت است که، درصد خطر احتمالی به بیماری‌های قلبی و ریوی بسیاری برای شهروندان را در بردارد.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تفاوت در نوع ریزگردهای شهر تهران نسبت به ریزگرد شهرهای دیگر اظهار کرد: میزان ریزگردهای شهر تهران از ریزگردهای شهرهای دیگر کشور کمتر است اما به دلیل تفاوت در جنس و نوع ریزگردها درصد احتمال خطر بسیاری در ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی برای شهروندان وجود دارد چرا که علاوه بر بارش ریزگردها، ریزش ذرات معلق 2.5 میکرونی نیز موجب خطرناک بودن ریزگردها می‌شود.

وی در خصوص جنس ذرات معلق در هوای شهر تهران افزود: جنس ذرات معلق در شهر تهران با ریزگردهای شهرهای دیگر متفاوت است چراکه ذرات معلق 2.5 میکرونی حاصل از احتراق سوخت خودروها است و این ذرات با نام کربن فعال شناخته شده است که جان کودکان و سالمندان تهرانی را به خطر می‌اندازد.

حافظی ادامه داد: در حال حاضر با بالا رفتن شاخص آلودگی هوای شهر تهران حفظ و توسعه منابع طبیعی شهر تهران و تبدیل بیابان‌های تهران به فضای سبز و همچنین تبدیل 400هکتار معدن شن و ماسه به فضای سبز الزامی است تا به آسمان آبی در شهر تهران دست یافت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: حافظی ، ریزگرد ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار