حافظی خبرداد:

سالانه 143 میلیون دلار، خسارت‌های مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا در کشور

رئیس کمیسیون سلامت و مدیریت شهری شورای شهر تهران گفت: خسارت‌های مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور، براساس شاخص‌های بیمه و با قیمت دلار 2هزار و 30 تومانی سالانه معادل 143 میلیون دلار تخمین زده شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ و نجات شهر تهران اظهار کرد: اولین بار موضوع آلودگی هوا در سال 54 در مجلس شورای ملی مطرح شد و دولت ملزوم به کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ شد با این وجود در سال 73 در برنامه دوم توسعه و سپس در برنامه سوم و چهارم توسعه نیز این مطلب دوباره مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت در سال 2004 اعلام کرد که یک میلیون و 200هزار مرگ به علت آلودگی هوا در هر سال اتفاق افتاده است.

حافظی تصریح کرد: در کشور ما هزینه و خسارت‌های ناشی از مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا سالانه معادل 143 میلیون دلار تخمین زده شده است چرا که آلودگی هوا یکی از علت‌های مرگ از طریق بیماری‌های قلب و عروق، سرطان‌ها و بیماری‌های ریوی است.

این عضو شورا گفت: برای مقابله با آلودگی هوا، باید اثرات سو گذشته بر محیط زیست ترمیم شود چرا که دیگر فرصتی وجود ندارد و هرآن چه هست تهدید است و باید اکوسیستم‌های طبیعی شهر تهران حفظ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار