انتظارات شورای شهر از شهرداری برای 22 بهمن

شهرداری تسهیل گر حضور مردم در راهپیمایی باشد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از برنامه ریزی های انجام شده در شهرداری تهران برای 22 بهمن، بر ضرورت تسهیل حضور مردم در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط شهرداری تاکید کردند.

شهرداری تسهیل گر حضور مردم در راهپیمایی باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ مرتضی طلایی با اشاره به تکلیف مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: از مردم انتظار دارم علاوه بر شرکت در راهپیمایی، در اداره و برگزاری مراسم 22 بهمن مشارکت کنند؛ زیرا یوم الله دهه فجر و 22 بهمن متعلق به آنها است.
وی تاکید کرد: این قبیل مراسم و مناسبت ها نباید دولتی شود، بلکه شهرداری تنها باید برای برگزاری این جشن مردمی نقش تسهیل گری را ایفا کند. در این راستا، ناوگان حمل و نقل عمومی باید در اختیار مردم قرار بگیرد، تبلیغات محیطی به مضامین انقلابی اختصاص یابد، نظافت شهر در مسیر راهپیمایی به خوبی حفظ شود و اقداماتی از این دست باید صورت بگیرد.
 
22 بهمن به نماد وحدت تبدیل شود

احمد مسجدجامعی با تاکید بر نقش وحدت بخش 22 بهمن گفت: ما 22 بهمن را باید به نماد وحدت و همدلی تبدیل کنیم و زمینه افتراق و دسته بندی و گروه بندی را از بین ببریم. هدف ما در 22 بهمن باید تحقق فرمایش امام (ره) باشد که فرمودند «همه باهم باشیم» و این روز باید تجلی این پیام باشد.
 
معاونت فرهنگی اجتماعی برنامه ها را باشکوه برگزار کند
عبدالمقیم ناصحی با اشاره به اهمیت 22 بهمن در تاریخ کشورمان گفت: دهه فجر ایام موفقیت و سرافرازی ملت ماست که در این بین، روز 22 بهمن از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا روز پیروزی ملت است. بنابراین همه اقشار مردم باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور باشکوهی داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ادامه داد: برگزاری مراسم 22 بهمن تنها وظیفه دولت، شهرداری یا ارگان خاصی نیست، بلکه وظیفه همه است. البته در این میان شهرداری و به ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی آن نیز وظایفی بر عهده دارند؛ زیرا انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. به همین جهت برنامه های مدون در بخش های مختلف برای دهه فجر و 22 بهمن مورد نیاز است تا ابعاد گوناگون انقلاب را به مردم و به ویژه نسل جوان که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را ندیده اند، معرفی کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برنامه هایی را که برای این روز تدوین کرده، با شکوه و نظم تمام برگزار کند.
 
شهرداری کاری کند مردم به زحمت نیفتند
رحمت الله حافظی در خصوص انتظارات شورا از شهرداری در روز 22 بهمن گفت: مردم در خصوص راهپیمایی 22 بهمن وظیفه خود را در این خصوص می دانند و حضور چشمگیر و پرشوری را خواهند داشت. تنها انتظاری که از شهرداری می رود، این است که مثل سال های گذشته با فراهم کردن تسهیلات لازم در مسیر راهپیمایی کاری کند تا مردم دچار زحمت نشوند.
 
شهرداری بستر حضور مردم را فراهم کند

محسن پیرهادی با اشاره به اقدامات شهرداری در روز 22 بهمن گفت: شهرداری به واسطه مسئولیتی که در محیط های عمومی دارد، وظیفه بسترسازی برای تسهیل حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج پیام انقلاب را بر عهده دارد. برای مثال شهرداری از یک سو در حمل و نقل عمومی برای روز 22 بهمن تسهیلاتی را در نظر می گیرد و از سوی دیگر، در تبلیغات محیطی شهری پیام های مرتبط با انقلاب و دهه فجر را انتشار می دهد.
وی ادامه داد: بنابراین انتظار می رود این تبلیغات در پایتخت یک کشور انقلابی در یوم الله دهه فجر کاملا به مفاهیم و مضامین انقلابی اختصاص یابد و فضایی برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای فعالان این عرصه ایجاد شود.
پیرهادی اذعان کرد: شهرداری در دهه فجر امسال به خوبی کار کرده و باید به همین روند ادامه دهد. البته گرامیداشت دهه فجر و 22 بهمن یک امر اداری نیست، بلکه حس تعلق ما به انقلاب و نظام را نشان می دهد.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: مردم ما همواره نشان داده اند که در عرصه هایی مانند راهپیمایی 22 بهمن از مسئولان جلوتر هستند. برای مثال بسیاری از افراد به رغم اینکه شروع راهپیمایی ساعت 9 اعلام می شود، از ساعت 7 در خیابان حضور می یابند تا عشق خود را به انقلاب نشان دهند. بنابراین وظیفه دستگاه ها از جمله شهرداری، فراهم کردن بستر این حضور است.
 
شهرداری به بهترین وجه در 22 بهمن حضور یابد
حبیب کاشانی با بیان اینکه 22 بهمن تنها متعلق به شهرداری نیست، گفت: این روز متعلق به همه مردم ایران است و همه وظیفه خود را در قبال آن می دانند. شهرداری هم در کنار سایر ارگان ها مثل یکی از دانه های تسبیح به بهترین وجه در راهپیمایی 22 بهمن حضور می یابد و هر ساله شاهد آن هستیم که به رغم حضور میلیونی مردم در خیابان ها، ساعتی بعد از پایان راهپیمایی هیچ اثری از زباله، به هم ریختگی و بی نظمی در شهر نیست.
وی ادامه داد: همه کسانی که در تهران و شهرهای اطراف زندگی می کنند، برای استفاده از زیبایی های این روز در راهپیمایی شرکت می کنند. شهرداری هم در گوشه ای از این کار قرار دارد و من از همه معاونت ها و شهرداری های مناطق همجوار که در برگزاری هر چه باشکوهتر راهپیمایی 22 بهمن مشارکت دارند، قدردانی می کنم.
کاشانی با اشاره به مشارکت شورا در برنامه ریزی های شهرداری برای 22 بهمن گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر جلسات متعددی را با مسئولان ذیربط در شهرداری داشته اند، اما برنامه ریزی برای راهپیمایی 22 بهمن برای شهرداری تبدیل به وظیفه ای هر ساله شده و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به اتفاق کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و سازمان زیباسازی هر ساله برنامه های جالبی را در این روز اجرا می کنند که باعث جذابیت 22 بهمن می شود. به نظر می رسد این اقدامات هر سال گسترش می یابد که جای تشکر از دست اندرکاران دارد.
 
برنامه های شهرداری با محوریت فرهنگی اجرا شود
حسین رضازاده با تاکید بر ابعاد فرهنگی انقلاب گفت: شهرداری مثل هر سال در مسیر راهپیمایی 22 بهمن غرفه های فرهنگی و اجتماعی بسیاری برپا می کند. انتظار ما این است که برنامه های شهرداری با محوریت فرهنگی اجرا شده و همچنین تسهیلاتی برای حضور مردم در راهپیمایی در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار